Nestašica aviona mogla bi Lufthansu stajati oko 500 miliona eura godišnje, a problemi s isporukama neće biti riješeni prije kraja desetljeća, rekao je izvršni direktor Carsten Spohr.
Lufthansa je od evropskog Airbusa i američkog Boeinga naručila 250 novih aviona kako bi modernizirala flotu, s rokovima isporuke do 2029. godine.
Međutim, „nijedan avion ne stiže na vrijeme", naglasio je Spohr u četvrtak u govoru u press klubu u Stuttgartu.
Problemi s isporukama "brutalno" utječu na Lufthansu i mogli bi je stajati oko 500 miliona eura godišnje , naglasio je, ne preciziravši iznos.
Kompanija je u međuvremenu prizemljila oko 100 od 750 aviona radi održavanja odnosno povlačenja iz upotrebe, podsjetio je.
Krajem aprila Lufthansa je objavila da u drugom tromjesečju planira povećati kapacitete na oko 92 posto pretpandemijske razine, skromnije no što su prvotno bili planirali, istaknuvši među razlozima i odgođene isporuke aviona.
Airbus je početkom sedmice snizio prognozu isporuka u ovoj godini, s 800 na oko 770 mlažnjaka, a izvještaj se nadovezao na probleme s isporukom dijelova.
Boeing je pak pod pojačanim regulatorim nadzorom u SAD zbog niza incidenata koji su se nadovezali na prizemljenje 737 MAX-ova u martu 2019. zbog dvije teške nesreće s 346 žrtava. Avioni su potom vraćeni u promet, ali u martu 2022. srušio se Boeing 737 China Eastern Airlinesa u nesreći u kojoj je stradalo 132 ljudi.
Izvršni direktor evropskog Airbusa Guillaume Faury izjavio je sredinom marta da ne likuju zbog tehničkih problema američkog konkurenta Boeinga jer oni štete imidžu cijelog sektora.
„Ne veseli me što moj konkurent ima problema. Oni nisu dobri za industriju u cjelini", rekao je Faury. „U našoj industriji kvaliteta i sigurnost glavni su prioritet", dodao je šef Airbusa.