Kupci koji kupuju meso u njemačkim marketima suočit će se sa važnom promjenom od 2025. godine. To su dobre vijesti za kupce supermarketa kojima se sada mogu radovati. Promjena se u početku odnosi na posebnu vrstu mesa.
Nijemci pojedu više od 51 kilogram mesa po stanovniku svake godine, kažu podaci Njemačkog informacionog centra za poljoprivredu (BZL).
Potrošnja mesa opada. Dok neki ljudi potpuno izbjegavaju meso, drugi ga odlučuju koristiti svjesnije.
Mnogi kupci žele da znaju više o uslovima uzgoja i kakvoći života životinja i mesa. Oznaka vrste uzgoja, koja se nalazi na pakovanju, ranije je bila dobrovoljna informacija.
Ona pruža informacije o uslovima držanja. Sada postoji nova oznaka koja potrošačima također pruža informacije o uzgoju životinja, navode njemački mediji.
Međutim, riječ je o oznaci koju država obavezno uvodi – u početku samo za neprerađenu svinjetinu iz Njemačke.
Označavanje, koje bi trebalo biti svuda vidljivo najkasnije od augusta, podijeljeno je u 5 faza.
Nivo 1 sa oznakom „Štala“ pokazuje da vrsta uzgoja životinja ispunjava minimalne zakonske uslove. Najviši nivo, nazvan „organski“, označava uslove uzgoja životinja sa puno kretanja, prostora i organske hrane.
Logotipi na ambalaži pomažu ljudima da svjesnije biraju meso. Ipak, to vas ne smije zavarati: borci za prava životinja i potrošače ističu da etiketa nije garancija dobrih uslova držanja.
Kritika je da jednostavno više prostora ili organska hrana nisu dovoljno rešenje za dobrobit životinja.
Uprkos tome, takve oznake mogu bar pružiti veću transparentnost, omogućiti potrošačima da prave izbor i povećati svijest o problemu.
Svinjsko meso iz uvoza ne mora nositi državnu stočarsku oznaku. Novi logo namijenjen je samo mesu iz Njemačke, pišu njemački mediji.