U sjeveroistočnoj Francuskoj tlo podrhtava pod udarima teške mehanizacije dok se realizira jedan od najambicioznijih infrastrukturnih projekata u Evropi – Seine-Nord Europe Canal (SNEC).
Nakon desetljeća planiranja, odgoda i političkih pregovora, radovi na ovom kanalu napokon su u punom zamahu. Projekt vrijedan 5,1 milijardu eura ima cilj riješiti jedno od najvećih saobraćajnih uskih grla u regiji, stvarajući moderan plovni put koji će povezati Pariz s Belgijom, Nizozemskom i Luksemburgom, odnosno s lukama na Sjevernom moru kao što su Antwerpen i Rotterdam. Očekuje se da će kanal, dug 107 kilometara, omogućiti brži i učinkovitiji prijevoz tereta, smanjujući pritom zagušenost cesta i emisije stakleničkih plinova.
Potreba za novim kanalom
Kanal Seine-Nord Europe, čiji je završetak planiran do 2030. godine, zamijenit će Canal du Nord, koji povezuje slivove rijeke Seine i Escaut u sjeveroistočnoj Francuskoj. Iako je Canal du Nord već dugo ključan za transport u ovom dijelu Evrope, njegova širina i kapacitet već desetljećima ograničavaju prijevoz velikih tereta. Plovni put završen 1960-ih godina pokazao se nedostatnim već pri samom dovršetku, zbog čega su planovi za novi, širi kanal osmišljeni prije gotovo 50 godina.