Dionica Airbnba, diva za kratkoročni najam, pala je za gotovo 13 posto nakon što je smanjio svoje projekcije prihoda za treće tromjesečje i potvrdio da vidi znakove usporavanja potražnje gostiju iz SAD tokom prošlosedmičnog poziva o zaradi.
Izvršni direktori brzo su ukazali na to da potrošači mijenjaju svoje navike potrošnje. Ali Airbnbove poteškoće također su rezultat toga što se putnici umjesto toga odlučuju za hotele, piše Dan Latu iz Business Insidera.
To je velika promjena u odnosu na prije samo nekoliko godina kada je Airbnb bio u procvatu jer su ljudi tražili kako da pobjegnu iz gradova u potrazi za dodatnim prostorom i svježim zrakom. Ali, godine koje su uslijedile nisu uvijek bile blagonaklone prema Airbnbu.
Popis obaveza i pravila za pranje veša u kombinaciji s visokim naknadama za čišćenje nekima je uništilo iskustvo. Prevare koje su uz pomoć primamljivih ponuda mamile korisnike bile su još jedna otegotna okolnost za Airbnb. Ali čak i da ste bili voljni zanemariti sve to, možda čak i ne biste mogli rezervirati Airbnb jer je sve veći broj gradova zabranio tu platformu.
Pretvorba Airbnba u hotel traje već neko vrijeme. No smanjenje projekcija za treće tromjesečje, što je vrijeme kada se zna da potrošači najviše putuju, ukazuje na prekretnicu.
Aplikacije koje su se oslanjale na niske cijene kako bi brzo rasle i izgradile lojalnost bile su prisiljene prilagoditi svoj poslovni model. Smrt takozvane subvencije za milenijski način života - u kojoj je Airbnb bio ključni igrač - rezultirala je preispitivanjem nekih stvari kod potrošača.
Kupci su pauzirali s potrošnjom na način koji je utjecao na Airbnb. No to je također rezultat načina na koji Airbnb vodi svoje poslovanje za razliku od širih ekonomskih sila.
Airbnb je signalizirao da bi mogao potražiti inspiraciju kod svog rivala - hotela. Glavni poslovni direktor kompanije rekao je za Bloomberg da razmišlja o ponudi luksuznih usluga za goste u pokušaju da ponovno pridobije posjetitelje hotela.