Brojke ne lažu. Propast dizelskih motora više je nego očita. Po prvi puta u historiji, električna vozila su prošle godine među evropskim kupcima bila popularnija od dizelaša.
Podaci o prodaji evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) pokazuju da je dizel lani imao tržišni udio od samo 13,6 posto, dok su električna vozila narasla na 14,6 posto. Dodatno, do ožujka 2024. dizelaši su u Europi pali na 12,8 posto.
Kakva je budućnost dizelaša?
Bernd Körber, šef razvoja BMW-a, otkrio je da dizelaše čekaju tmurni dani.
‘Smanjenje prednosti dizela u usporedbi s benzinom ili strujom dovodi do smanjene baze kupaca koji biraju dizel prvenstveno zbog osobnih preferencija, a ne zbog jasnih prednosti.
Drugim riječima, benzinski motori postaju toliko učinkoviti da dizel više nije bolji izbor za štedljive kupce. Također, veliki napredak u plug-in hibridnim i električnim pogonima predstavlja još jedan čavao u lijes dizelaša. Ne postoji konkretan datum ukidanja dizelaša, ali njihova važnost će se smanjiti kako se smanjuju prednosti, posebno na tradicionalno jakim ‘dizelskim‘ tržištima poput istočne Europe‘, kaže Körber za BMWBlog.
Ipak, to ne znači da će BMW u bližoj budućnosti ukinuti dizelske motore.
Frank Weber iz razvojnog odjela, rekao je da će nastaviti ulagati u motore s unutarnjim izgaranjem, uključujući i dizelske motore. Međutim, dizelska postava bavarske marke bit će prorijeđena.
Na primjer, novi X3 koji stiže u lipnju više neće imati verziju M40d, piše BMWBlog.
Uz sve manje ljudi voljnih kupiti automobil s dizelskim gorivom i sve strožim propisima o emisijama štetnih plinova u EU, vrijeme dizelašima očito otkucava.