Saobraćajnica koja će ubuduće predstavljati žilu kucavicu Neuma, neumskog zaleđa, ali i Stoca bit će završena za manje od godinu, međutim, njene blagodati osjetit će već i ovogodišnji turisti. Plan je da do početka ovogodišnje turističke sezone veći dio saobraćajnice na koju se čekalo desetljećima bude stavljen u funkciju.
Sudeći prema trenutačnoj fazi radova, to neće biti problem. Kako su prije nekoliko dana naveli iz JP Autoceste Federacije BiH, okončani su radovi na dionici Stari Neum - Kiševo - Broćanac, dužine 12 km, kao i na poddionici Prapratnica - Hutovo u dužini od 2,5 kilometra, uključujući i tunel Žaba - 975 m. U toku su radovi na poddionici Broćanac - Prapratnica u dužini od tri kilometra, uključujući i radove na raskrižjima Babin Do i Oskrušnica.
Nema više “izolacije”
"Radovi su počeli u maju 2020. godine, a očekivani završetak svih radova na toj poddionici je 1. august 2021. godine. Također, u toku su radovi na poddionici Hutovo - Cerovica (LOT 5), ukupne dužine pet kilometara i poddionici Cerovica - Stolovi (LOT 6), ukupne dužine 4,95 km. Radovi su započeli u oktobru 2020. godine i trenutno se izvode zemljani radovi. Predviđeni rok završetka kompletnih radova na ovim poddionicama je januar 2022. godine", sublimirali su iz JP Ceste FBiH.
S druge strane, iz smjera Stoca, izgradnja dionice Stolovi - Drenovac ulazi u završnu fazu. Na toj dionici dužine gotovo devet kilometara već je počelo asfaltiranje. Radovi su započeli u oktobru 2019. godine, a očekivani završetak svih radova na toj poddionici je april ove godine, navode iz JP Ceste Federacije BiH.
Radi se i na aktivnostima vezanim uz izgradnju obilaznice oko Stoca, odnosno pristupne tačke buduće trase ove ceste. Ova saobraćajnica od velikog je značaja za cijelu Hercegovinu, a posebno za dvije općine koje spaja.
Načelnik općine Neum Dragan Jurković ističe kako će se završetkom ove dionice Neum napokon povezati s unutrašnjosti BiH nakon decenija izoliranosti, a samim time otvorit će se i mogućnosti razvoja.
"Glavni pokretač razvoja gospodarstva u Neumu je turizam, u tu granu moramo usmjeriti fokus našeg daljnjeg djelovanja, međutim, trebamo dati smjernice i proizvodne djelatnosti realnog sektora. Na području općine Neum planirane su i dvije poslovne zone u koje konkretnim mjerama želimo privući investitore", naglasio je Jurković.
Oživjeti općinu
Uz navedene prednosti, ova saobraćajnica bi, nadaju se iz općinske uprave, pomogla povećanju broja stanovnika, odnosno ponovnom oživljavanju neumskoga zaleđa, koje je sada gotovo u potpunosti pusto.
"Postoji dio ljudi koji i dalje egzistiraju i gravitiraju tom području. Plan je kroz ruralni turizam, poljoprivredu ostaviti taj dio općine Neum 'živućim'", naglasio je Jurković.
Ovaj projekt počeo je prije gotovo 35 godina, no već nakon nekoliko završenih kilometara strojevi su utihnuli, a cesta čekala neka bolja vremena. Ta vremena dočekana su u martu 2018. kada su, ponajviše zahvaljujući ministru prometa i veza Federacije BiH Denisu Lasiću, teški strojevi ponovno krenuli u probijanje trase prema moru. Projekt je ukupne vrijednosti 72 miliona KM. Sredstva za izgradnju ove ceste dio su programa izgradnje i modernizacije magistralnih cesta u Federaciji BiH u vrijednosti od 173 miliona KM. Riječ je o kreditnim sredstvima Svjetske banke, Evropske investicijske banke i Evropske banke za obnovu i razvoj, piše Večernji list.