Savezni sud pravde odlučio je o novom pravilu o pravu pravila prednosti prolaska u Njemačkoj. Odlučeno je da tamo gdje se dvije prometne trake spajaju u jednu, vozači ne bi trebali inzistirati na prednosti prolaska.
“Ne postoji redovan prioritet za jednu od dvije prethodne trake”, presudio je Savezni sud pravde (BGH) o nesreći koja se dogodila u Hamburgu 2018. godine. Konkretno, vozilo s desne strane nema prvenstvo prolaska - umjesto toga vrijedi “načelo međusobnog uvažavanja”, navodi se u odluci iz marta koja je objavljena u ponedjeljak u Karlsruheu. (Ref. VI ZR 47/21).
Na cesti su u trenutku nesreće vozili automobil i kamion, uzevši da je automobil bio u desnoj prometnoj traci, kamion u lijevoj. Kako je cesta nakon semafora postala jednotračna, a mjesto je označeno znakom za “obostrano suženje trake” vozač kamiona skrenuo je udesno jer nije vidio auto. Žena za volanom pretpostavila je da ima prednost. U prometnoj nesreći oštećena su oba vozila, a slučaj je završio na sudu jer vlasnica automobila nije željela dijeliti štetu, piše Fenix-magazin.
Prema presudi suda, nije kriv samo vozač kamiona: za razliku od “s jedne strane sužene trake”, jer jedna traka tu ne završava, “već se obje trake pretvaraju u jednu traku”. To vodi “povećanoj dužnosti brige i obzirnosti prema sudionicima u prometu koji se približavaju uskom grlu u oba traka”, odlučio je na sudu.
Vozači su se stoga trebali dogovoriti tko prvi smije voziti. “Ako dogovor ne uspije, dužni su u slučaju sumnje ustupiti mjesto drugome.” Dakle, ko vozi desno, a ko lijevo, uopće nije važno.”