ispunjena sala

Raport iz pozorišta: Izvedena opera ‘Tvrtko, kralj bosanski’

Foto: N. Novaković

Bosanskohercegovačka opera „Tvrtko, kralj bosanski" kompozitora Ammara Jažića, pod dirigentskom palicom maestra Josipa Šege, u režiji Dražena Siriščevića izvedena je večeras na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.

Opera "Tvrtko, kralj bosanski" rađena je prema romanu "Ljetopis o kralju Tvrtku" pisca Jasmina Imamovića, za koju libreto potpisuje Muamer Kodrić.

Različite krajnosti

Sala je bila ispunjena do posljednjeg mjesta.

U naslovnoj ulozi Tvrtka je solista Opere NPS Ivan Šarić. Grubaču, Tvrtkovu nevjenčanu suprugu igra Amila Ravkić, u ulozi kneginje Jelene, Tvrtkove majka je Katarina Kikić-Marić, dok Doroteju, kraljicu bosansku, utjelovljuje Hana Salihović.

Ostatak ekipe čine Amir Saračević, Ileš Bečei, Erol Ramadanović, Denis Isaković, Jasmin Bašić, Dajana Šegvić, Josip Katavić, Siniša Markanović, Ermin Ašćerić Abdulaziz, Nedim Bašić, Edin Daši, Dragan Pavlović i Haris Bidžan.

U predstavi učestvuju i solisti i hor Opere Narodnog pozorišta Sarajevo, Balet Narodnog pozorišta Sarajevo i Sarajevska filharmonija.

Koreografkinja je Mojca Majcen, scenograf Slaven Raos, kostimograf Mladen Radovniković. Dizajn svjetla potpisuje Moamer Šaković, a video dizajn Dino Hujić. Šef hora Opere je Danijel Žontar.

"Opera Tvrtko, kralj bosanski nastala je na razmeđu i u okvirima različitih krajnosti – kao nastojanje da i naša muzička umjetnička praksa konačno ostvari ono što je davno ostvareno u drugim sredinama, ali da istovremeno takvo što ne bude suštinski zakašnjelo i anahrono.

Mnogo izazova

U kompozitorskom smislu, ispred mene kao autora je bio veliki broj izazova - jako veliki broj glavnih i epizodnih uloga koje korespondiraju jedna s drugom, skoro kroz cijelo trajanje djela, muzičko "oslikavanje" srednjeg vijeka gdje je često moralo biti prisutno odsustvo klasičnog dursko-molskog tonalitetnog odnosa, česta upotreba modusa i proširenog tonaliteta sa čestim promjenama tonalnog centra kao osnove tematskog izraza uz mnoštvo korištenja udaljenih harmonija kao elementa koji potencira i 'kolorizira' dramsku radnju na sceni.

Ono što želim da naglasim i podijelim sa našom publikom jeste činjenica da ovo djelo posvećujem svom rahmetli ocu Faruku Jažiću, iz svoje vječne sinovske ljubavi i sa željom da njemu u spomen i čast ovo djelo ostaje da živi i traje", izjavio je kompozitor Ammar Jažić.

Opera "Tvrtko, kralj bosanski" rađena u koprodukciji sa Bošnjačkom zajednicom kulture.