new york 80-ih

Raportova recenzija nedjeljom | Eric: Šta se desi kada gospodar lutaka izgubi kontrolu

New York 1980-ih je mjesto za novu šestodijelnu dramu Abi Morgan, i to je grad prožet bijednošću, beskućništvom, rasizmom i raširenim kriminalom. Pandemija AIDS-a također počinje da se probija.

Ovdje je briljantni lutkar Vincent Anderson (Benedict Cumberbatch) osmislio svoju dječju lutkarsku predstavu Good Day Sunshine, koja zapanjujuće podsjeća na kreacije Jima Hensona kao što su Ulica Sesame i The Muppets.

Ostale recenzije:

The Boys, sezona 4

Deadpool & Wolverine

Twisters

Fly Me to the Moon

Quiet Place: Day One

Mogli biste pomisliti da bi Vincent bio zadovoljan svojim životom, budući da je slavljen kao genije u svom polju, a Good Day Sunshine nije samo TV serija, već i sredstvo za obrazovanje i društvenu svijest. Čini se da Vincent ima svoj život kod kuće također, sa suprugom Cassie (Gabby Hoffman) i njihovim bistrim i simpatičnim devetogodišnjim sinom Edgarom.

Ali ne. Saznajemo da je Vincent dugo patio od mentalne bolesti, i iako je uspješno liječen ranije u njegovom životu, sada se vraća s osvetom. Daleko od toga da bude kolegijalan i podržavajući saradnik, Vincent se pretvara u nepodnošljivo čudovište i tiranina. Neprestano pijući iz malih boca onoga što bi moglo biti džin, on je netolerantan, agresivan, arogantan i seksistički, podložan je da dočeka i najblaže komentare sarkastičnom tiradom zlostavljanja.

Vincentu u konačnici počinje shvatati da skreće s uma kada ga otpuste iz vlastite emisije.

Ali sa zakašnjenjem je dodao na svoju listu postignuća u karijeri stvaranje novog lutkarskog lika po imenu Eric. To je dlakavo ogromno plavo čudovište, a proizilazi iz skice koju je napravio mladi Edgar, koji i sam pokazuje prerano umjetnički talenat. Ali kada Edgar iznenada nestane jednog dana na kratkom putu do svoje škole, domaćinstvo Anderson je bačeno u paniku i nemir i Vincent se zatekne kako zuri u prazninu gubitka i očaja.

Lik Eric postaje njegov životni pojas tokom njegovog iskušenja, materijalizirajući se trodimenzionalnom živošću kod Vincenta, koji često zbunjuje ljude koje susreće tako što se ljutito raspravlja sa, naizgled, praznim prostorom. Vincent postaje uvjeren da će, ako može dobiti Erica na TV-u, to magično dovesti do povratka Edgara.

Morganin scenario uokviruje Vincentovu čudnu psihodramu usred kontrolne liste problema za koje se ponekad čini kao da su uvučeni po svaku cijenu. Da bi se ilustrovao endemski rasizam, potraga za Edgarom je u suprotnosti s nestalim crnim dječakom Marlonom Rochelleom, čija majka Cecile (Adepero Oduye) kipi od bijesa i očaja zbog ravnodušnosti policije. „On se ne računa „jer je crnac i siromašan“, jada se.

Oštro svjetlo pada na korumpiranost NYPD-a, dok detektiv Michael Ledroit (McKinley Belcher III) ulazi u trag Edgarovom nestanku, ali otkriva neke užasavajuće istine o svojim kolegama policajcima. Ledroitova nastojanja da dovede korumpirane policajce u spis dovodi ga u sukob sa svojim nadređenim, kapetanom Crippom (David Denman). Užasnu dekadenciju grada oličava noćni klub Lux, središte svih vrsta seksualne i narkotičke izopačenosti.

Zamjenik gradonačelnika Richard Costello (Jeff Hephner) uslužno nastupa kao avatar političke pohlepe i samoveličanja, dok su Vincentov otac-mogul, Robert (John Doman) i povučena majka Anne (Phoebe Nicholls) oličenje bezdušnog, emocionalno osakaćenog kapitalizma. Nasuprot tome, Morgan uspijeva pronaći neke tragove vrline u beskućnicima u gradu, dok se bore da izdržavaju oskudan život u napuštenim tunelima podzemne željeznice i bednim podrumima.

Eric je čudna zvijer na više načina, naizmjenično fascinantna, zbunjujuća i smiješna. Snaga u dubini tjera vas da nastavite da gledate, i ima dovoljno događaja da vam zadrži pažnju, ali na kraju ostanete razmišljati "šta je to bilo dođavola?"

Serija je dostupna na Netflixu