Raportova recenzija nedjeljom | Godzilla x Kong: The New Empire – Čudovišta su udružila snage

Borbe postaju sve golemije, ali rezultati su sve slabiji u Godzilla x Kong: The New Empire, zaglupljujućem nastavku Godzilla vs. Kong. Dva moćna Titana, koji su se borili (gotovo) do smrti u prošlom dijelu, udružuju se kako bi porazili mučnog novog neprijatelja – ali vrtoglavi spektakl gledanja kako ta čudovišta tuku jedno drugo brzo dovodi do umanjujućih rezultata. Vrlo je malo emocija ili inspiracije ispod orgijastičkog nasilja i, posebno nakon prošlogodišnjeg genijalnog Godzilla Minus One proizvedenog u Japanu, Novo Carstvo se čini starim.

3 Body Problem

Road House

Shogun

The Gentlemen

Dune 2

Novo carstvo vraća zvijezde Rebeccu Hall i Briana Tyreeja Henryja, kojima se u ovom nastavku pridružuje Dan Stevens, ali čudovišta su glavna atrakcija, a sposobnost filma da kontrolira IMAX zaslone trebala bi pomoći u povećanju gigantske zarade.

Nakon njihove epske svađe u Godzilla vs. Kong, titularna stvorenja sada obitavaju u svojim domovima; Godzilla štiti Zemlju od opasnih novih Titana, dok King Kong živi ispod površine planeta u Šupljoj Zemlji. No kada usvojena gluha kći dr. Ilene Andrews (Hall) Jia (Kaylee Hottle) počne hvatati čudne vibracije koje kao da izviru iz Šuplje Zemlje, njih dvoje, zajedno s čudovišnim teoretičarem zavjere Berniejem (Henry) i Titanom veterinarom Trapperom (Stevens), putuje kako bi pronašao izvor signala.

Režiser Godzilla vs. Kong Adam Wingard vraća se za ovaj nastavak, koji u potpunosti ulaže u svijet u kojem Titani žive među nama i imaju potencijal da unište gradove ostavljajući čovječanstvo u neprestanom stanju tjeskobe. Međutim, u isto vrijeme, Wingard pokušava unijeti nešto lakoumnosti, bilo kroz Stevensove sarkastične dosjetke ili povremenu bezobraznu klasičnu rock pjesmu na soundtracku. Unatoč tome, Novo Carstvo se uglavnom bavi isporukom visokooktanskih scena borbe, s elektroničkom partiturom Toma Holkenborga i Antonia Di Iorija koja pojačava dramu tako da svaki sukob tutnji intenzitetom koji trese sjedalo. Izbjegavajući spojlere, recimo da film prikazuje nove Titane — od kojih će neki biti poznati iz prošlih filmova o Godzilli — koji se pridružuju titanskim okršajima.

Ljudi su rijetko bivali bitni u ovoj seriji, a pokušaji Novog Carstva da stvori iskrenu vezu između Ilene i Jie posebno su slabi. Nešto uspješniji je Ilenin koketni odnos s Trapperom, bivšim koji je nestao iz njezina života. Ali likovi su grubo nacrtani - talentirani Henry ponovno mora glumiti štreberskog podcastera s jednom notom - a njihov primarni zadatak je pružiti opsežnu ekspoziciju koja publici objašnjava što se tačno događa. (Hall se bavi predajom o Titanu, dok se Henry bavi izmišljenom znanošću.)

Velik dio Novog Carstva odvija se u mističnoj, džungli prepunoj Šupljoj Zemlji, ali nikakva količina mitskih stvorenja i širokih vidika ne može nadoknaditi nedostatak mašte primijenjen na obilan CGI. Kong će otkriti da nije posljednji od svoje vrste - neki majmuni su prijateljski raspoloženi, neki nisu - ali ovi filmovi dosljedno nisu uspjeli donijeti mnogo osobnosti ovoj kinematografskoj ikoni. Ipak, on ima više vremena pred ekranom od svog neprijatelja Godzille, nezgrapnog guštera gadne naravi. Uzimajući u obzir kako je Godzilla Minus One uspjela učiniti čudovište doista zastrašujućim i izazivajući strahopoštovanje (i uz puno nižim proračunom od ovog Warner Bros. filma), površno impozantna Godzilla Novog Carstva samo još više blijedi u usporedbi.

Kao što je neizbježno s nastavkom filma u kojem dvije nebeske zvijeri ratuju jedna s drugom, Wingardov jedini izbor u smislu podizanja uloga je uvođenje još većih i zločestijih novih čudovišta. Ali nikad veći problem nije bio s ovim naizmjenično zanimljivim filmovima o Titanu — radije, to je monotonija scena borbi i nemogućnost da se uhvati veličanstvenost i užas stvarnosti u kojoj ove smrtonosne zvijeri haraju planetom. Unatoč svim udarcima i smrvljenim zgradama, Godzilla x Kong: Novo Carstvo jedva da ostavlja utjecaj.