coppola izbacio film

Raportova recenzija nedjeljom | Megalopolis: Uložio je 120 miliona dolara iz svog džepa da napravi film iz snova. Ispao je katastrofa

Dugo očekivani "Megalopolis" Francisa Forda Coppole je prekrasan nered. To je film predivnog izgleda, smješten u futurističku verziju New Yorka inspirisanu starim Rimom, gdje su sobe raskošne, svjetlo je uvijek nevjerovatno lijepo, a lica glumaca kao da imaju nezemaljski sjaj.

Ali ispod sve te ljepote nalazi se nekoherentna priča, neobično ravan niz izvedbi i režiser koji je izgleda izgubio svoj put. “Bajka” je podnaslov filma, ali njegova pouka je možda neočekivana: Pazi što želiš.

Coppola, Oscarom nagrađeni scenarist/režiser čiji su najbolji filmovi "Kum" i "Apokalipsa danas", sam je finansirao "Megalopolis", s budžetom od 120 miliona dolara, i desetljećima ga je zamišljao. (Prvo stolno čitanje scenarija, s nekim od glumaca sada u gotovom filmu, bilo je prije 37 godina.)

To je priča o čovjeku s divljom ambicijom: Cesar Catilina (Adam Driver), arhitekt/vizionar koji nastoji prepraviti Novi Rim u utopiju. Na putu mu je gradonačelnik Franklyn Cicero (Giancarlo Esposito), koji želi zadržati stare, korumpirane običaje grada; između njih je Ciceronova kći Julia (Nathalie Emmanuel), koja voli Cesara i smatra da je njezina odanost podijeljena.

Nije loša ideja za film, a opet, "Megalopolis" je neuspjeh od samog početka: rana scena zabave doima se kao isječak iz "Babylona" Damiena Chazellea; Driverov lik ima čudne elemente superheroja (može zaustaviti vrijeme? Ponekad?) i intonira Shakespearea bez razloga; i zanimljivi glumci stalno se pojavljuju (Laurence Fishburne, Dustin Hoffman, Aubrey Plaza) u ulogama koje nemaju smisla — ili se, kao u slučaju Plaze, čine užasno pogrešnim za njih.

Gotovo svi u glumačkoj ekipi (na žalost, posebno Driver) čine se konfuznim, mehanički recitirajući svoje linije umjesto da oživljavaju riječi. Sada 85-godišnji Coppola još uvijek je pun ideja, no mnoge od njih — beskonačna cirkuska sekvenca, neobjašnjivo prebacivanje na trosmjerni podijeljeni ekran, rečenica izgovorena iz stvarne kazališne publike — čitaju se kao trikovi koji ne donose ništa priči.

A ta priča, ovakva kakva jest, jednostavno nije dovoljna da izdrži vrijeme emitiranja; u tim likovima nema ničega što bi nas uvuklo.

Ovdje postoji ljepota, u blještavim prizorima New Yorka/Novog Rima (zgrada Chrysler poput dragulja, koja blista naspram indigo neba), i u duhovitim referencama na toga odjeću u kostimima Milene Canonero. (Driver nosi dramatičan crni ogrtač u nekoliko scena, kojim barata bolje nego svojim dijalozima. S druge strane, ogrtač mu daje više za rad)

Postoji i određeni čudan užitak u gledanju filmaša kako se toliko unese u nešto, čak i kada su rezultati u najboljem slučaju neujednačeni. Možda je Coppola od prije nekoliko desetljeća mogao ovo izvući - ili je možda ovaj film bolje bilo ostaviti u njegovim snovima.