uoči sajma

Rast globalne potražnje: Arabian Travel Market se koncentriše na luksuzna putovanja

Arabian Travel Market (ATM) u Dubaiju će u fokusu imati sektor luksuznog turizma kada se ovaj sajam vrati u Svjetski trgovinski centar Dubaija od 28. aprila do 1. maja ove godine. Sajam okuplja vrhunske ugostiteljske brendove, utjecajne ličnosti iz industrije i inovativne turističke destinacije, a sam događaj će prikazati najnovije trendove i uvide koji oblikuju vrhunski segment putovanja, prenosi Travel Daily News.

Prema McKinsey and Company, očekuje se da će potražnja za luksuznim turizmom i ugostiteljstvom rasti brže od bilo koje druge industrije. Ovo je uglavnom zbog sve većeg broja ljudi sa “visokom neto vrijednošću” na globalnom nivou i rastućeg segmenta putnika željnih luksuznih putovanja koji su spremni da izdvoje veće sume novca na putovanjima na tzv. premium iskustva.

Istraživanje sugeriše da će luksuzni turizam i ugostiteljstvo dostići 391 milijardu dolara do 2028. godine, u odnosu na 239 milijardi dolara 2023. godine, dok će Azija dobiti značajnu poziciju u segmentu tržišta. U prilog ovom trendu, podaci koje je nedavno objavio Statistički centar Savjeta za saradnju arapskih zemalja Zaliva (GCC) otkrivaju da su zemlje GCC-a zaradile 110,4 milijarde dolara prihoda od međunarodnog turizma u 2023. Najveći udio turista dolazi iz azijsko-pacifičkog regiona (38 odsto), zatim sa Bliskog istoka (25,8 posto), iz Afrike (25,8 posto) i iz Evrope (25,28 posto), Amerike (4,3 posto).

Azija je među najbrže rastućim tržištima za izlagače na ATM, i može se pohvaliti povećanjem od 27 posto na nacionalnoj destinaciji za turističke izlete u regionu ove godine. Zemlje poput Japana, Maldiva, Južne Koreje, Indije i Tajlanda pokreću ovaj rast, zajedno sa regionalnim turističkim zajednicama kao što su Radžastan Turizam, Goa, Puket, Hong Kong i Džakarta, što sve doprinosi širenju prisustva Azije na ATM 2025 i rastućem fokusu na luksuzna putovanja.

Region GCC je idealno pozicioniran da udovolji putnicima “visoke neto vrijednosti” koji traže najluksuznije hotele i ekskluzivna iskustva. Da bi zadovoljile rastuću potražnju, zemlje GCC-a su na putu da dodaju 400.000 hotelskih soba u svoju ponudu do 2030. godine, nakon dodavanja 35.000 soba u posljednjoj deceniji.

Luksuzna putovanja se transformišu u smislu preferencija potrošača, pri čemu putnici sve više daju prioritet luksuznim kulturnim, umjetničkim i avanturističkim iskustvima. Ugostiteljski brendovi širom svijeta prilagođavaju se da zadovolje ovu potražnju, dok je održivost postala ključni fokus, posebno u GCC-u, gdje hoteli provode ekološke inicijative kako bi se uskladili sa rastućom sklonošću odgovornim, vrhunskim putovanjima.

Poboljšana dostupnost također preoblikuje luksuzna putovanja, a destinacije u nastajanju imaju koristi od poboljšane povezanosti i razvoja butik hotela, eko odmarališta i ekskluzivnih odmarališta. Prošle godine na ATM-u, Mastercard je predstavio svoj Izvještaj o luksuznim putovanjima, koji je istakao Bliski istok i Sjevernu Afriku (MENA) kao vodeće tržište za luksuzna odlazna putovanja, sa Saudijskom Arabijom i UAE koji se pojavljuju kao glavna tržišta.