Pritisak ulja mora biti u idealnom opsegu za optimalne performanse motora. Prenizak i previsok pritisak su znaci problema.
Jednostavno rečeno, ulje je pod pritiskom (pumpa se pokreće zupčastim kaišem) da bi cirkulisalo oko svih ključnih delova motora.
Propisani pritisak ulja zavisi od marke i modela automobila, ali obično ide do 5 bara, u zavisnosti od režima rada motora.
Kako pritisak ulja zavisi od toga sa kolikim otporom nailazi ulje kada protiče kroz prolaze, faktori kao što su veličina motora, prečnik otvora i viskoznost ulja utječu na pritisak ulja, piše Revijahak.
Sve preko 5 bara se obično smatra previsokim da bi se pravilno zaštitio motor od oštećenja.
Visok pritisak ulja je pokazatelj da ulje ne može pravilno da prođe kroz otvore i efikasno dopre do svih dijelova motora. Visok pritisak može nastati zbog začepljenja kanala sitnim nečistoćama ili nečistoće u filteru ulja.
Treći uzrok je povećanje temperature motora (usljed drugih razloga), što može dovesti do povećanja pritiska ulja.
Poremećaji pritiska su još jedan razlog za paljenje crvene signalne lampice, ali i za posjetu servisu.
Motor koji nije pravilno podmazan može se suočiti sa (ponekad trenutnim) habanjem usljed trenja, oštećenjem njegovih dijelova, a u ekstremnim slučajevima može dovesti do kvara motora.