Snaga motora današnjih automobila otišla je u nebesa, a tome se može zahvaliti električnim automobilima i megalomanskim zahtjevima stručnjaka koji se doslovno razbacuju “konjskim snagama” današnjih novih automobila. No, realno gledajući, je li današnjim vozačima uopće potrebna tako ogromna snaga, rasipa li se novac nekontrolirano i bespotrebno? Odgovor je potvrdan!
Otkako je automobila na svijetu, u vozačkim krugovima vrti se stalno osnovno pitanje – “Koliko je konjskih snaga (kW) potrebno za realnu vožnju automobilom?” Odgovor na ovo pitanje koje se danas sve češće postavlja pokušali su objektivno dati stručnjaci ADAC-a. Svjedoci smo kako automobilski stručnjaci svakim danom u svoje nove modele trpaju sve snažnije i snažnije motore. Ne tako davno vozili smo se s četverocilindričnim uglavnom benzinskim motorima koji su iz obujma 600-750 ccm razvijali 20-30 KS, pa iz obujma 1100 ccm oko 55-60 KS, a sportske verzije istog motora imale su tada “zastrašujućih” 65-75 KS. Bili su tada automobili višestruko lakši, od 650 do 800 kg, a veće performanse ostvarivali su iz motora većeg obujma, ali i tada je snaga od 100 KS bila vrh za cestovnu upotrebu i nije bila jeftina. Tada su počele rasti snage, a i performanse, ali bome i puno brže težine praznog automobila, da bi unazad 15 godina svi automobili jako otežali (sigurnost) s težinom oko 1300 kg, oni koji su nekada bili teški 700-800 kg. U ekstreme s težinom preši su današnji električni automobili koji se razmeću previsokom snagom, ali i ekstremnom težinom (baterije). Klasični ICE motori, dizelaši i benzinci ipak su doživjeli obrnuti smjer, obujam je pao na samo 1,0 motore, ali snaga je porasla sa 100. na 130+ KS u nekom prosjeku. I svi voze, ali koliko je snage u motoru potrebno da bi se “normalno ” vozilo i dalje ostaje upitno, prije svega financijski, što bi bilo optimalno, raspoložive potrebne snage i što povoljnija cijena?
Realno, za uobičajenu vožnju najvažnija su ubrzanja 0 do 50 km/h za vožnju gradom, te ubrzanja od 50 do 130 km/h za vožnju na autocesti. No, koliko za to trebamo realno snage, tj. KS/kW, odnosno okretnog momenta? ADAC je proveo test da to utvrdi, te se rukovodio ovim parametrima:
Manevar pretjecanja od 60 do 100 km/h
procjena je da su dobri do dovoljni rezultati od 4,35 do 8,63 sekunde
Performanse i masa praznog vozila – preporučena motorizacija ovisno o težini vozila
Ova tablica samo je informativna, jer na primjer neki automobil koji ima 2000 kg i motor od npr 180 KS moglo bi kod ubrzavanju sa 60 do 130 km/h imati jako loše vrijeme, što ovisi od marke i modela automobila svakog posebno, te naravno pogona – dizel, benzin, struja.