Njemačka je jedna od najvećih ekonomija na svijetu s velikim brojem stanovnika. Veće tržište omogućava trgovcima da kupuju proizvode u mnogo većim količinama.
Veće narudžbe dovode do nižih troškova po jedinici (tzv. ekonomija obima), jer se fiksni troškovi distribucije i logistike mogu raspodijeliti na više proizvoda – upravo se ovi niži troškovi često prenose na potrošače u obliku nižih cijena.
Veća tržišta kao što je Njemačka imaju mnogo veću konkurenciju među supermarketima i drugim trgovcima. Ova konkurencija tjera prodavce da smanjuju cijene kako bi privukli kupce, prenosi Investitor.
U manjim tržištima poput onog našeg, gdje postoji manji broj trgovaca i manje kupaca, konkurencija je manja, što dovodi do viših cijena.
Imajte na umu da Njemačka ima 84 miliona stanovnika (podatak iz 2021. godine).
Njemačka ima i izuzetno razvijenu transportnu i logističku infrastrukturu, što smanjuje troškove dopreme robe do trgovina.
Paketu proizvoda iz Evropske unije potrebno je nekoliko dana da stigne do nas, što podrazumijeva ne samo troškove prijevoza, već i uvoza, carina, distribucije i slično, tako da kada stigne na police domaćih marketa, ona mora biti znatno skuplja nego u matičnim zemljama.
Njemačka, kao članica Evropske unije, ima pristup širokom tržištu bez carina unutar EU, što snižava troškove uvoza. Takođe, velika tržišta mogu nametnuti povoljnije uslove dobavljačima, dok manja tržišta često moraju prihvatiti više cijene zbog manje pregovaračke moći.
Dakle, niže cijene pojedinih proizvoda u Njemačkoj, ali i drugim većim i razvijenim evropskim zemljama, u odnosu na nas povezane su s veličinom tržišta, ekonomijom obima, većom konkurencijom, boljom infrastrukturom i povoljnijim uslovima trgovine.
Sve ove prednosti omogućavaju Njemačkoj da ponudi niže cijene proizvoda u marketima, uprkos višem standardu života.