Mnogo potpuno novih automobila od proizvođača novih automobila prošlo je godine provjeravalo testove na cesti, pa hajde da započnemo sa nečim sasvim suprotnim: onim starim izvršnim stagerom, Mercedesom E-klase.
Ovo je nova 'W214' E-Klasa, koja je najnovija iteracija jedne od najstarijih linija modela jednog od najstarijih proizvođača automobila. Po sopstvenoj procjeni Mercedes-Benza, to je 10. generacija uglavnom neprekinute loze koja seže do 1947.
Uprkos tome što je veoma zainteresiran da se poziva na svoje naslijeđe (a zašto ne bi?), Mercedes nije naročito nostalgična kompanija. Osmislio je radikalne dizajne, kao što su originalna A-Klasa i Smart City Coupé, dok njegovi električni automobili zaista iskorištavaju aerodinamiku i mogućnosti dizajna koje EV nudi.
Za razliku od BMW-a i5 i serije 5, Mercedes je odlučio da električni Mercedes EQE i E-klasu sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem razdvoje. Prema literaturi, nova E-Klasa treba da uravnoteži tradiciju i modernost i „izgradi most“ između tradicionalnih limuzina Exec i EV-a budućnosti ispunjenih tehnologijom.
Mnogi kupci nisu spremni da njihov automobil bude pametni telefon na točkovima, tako da bi ta misija mogla da pogodi.
E-Klasa nudi veoma širok spektar pogonskih agregata, uključujući četvorocilindrični benzinac, dizel i plug-in hibrid, šestocilindrični dizel sa pogonom na sva četiri točka i jedinstveno za Mercedes, dizel plug-in hibrid. Na vrhu ponude za sada je E53 AMG, sa plug-in hibridnim šestocilindričnim motorom. U drugim regijama postoji i E450 benzinac, ali on se za sada ne nudi u Velikoj Britaniji.
Osim vrhunskog Exclusive Edition, svi nivoi opreme su neke vrste AMG Line, sa Advanced, Premium i Premium Plus uključenim za skuplje verzije.
Barem spolja, E-Klasa nema ništa od šokantne vrijednosti svog rivala iz Minhena. Odlučno je limuzina sa tri kutije (karavan ostaje dostupan) sa dugačkom haubom, dobro definiranim poklopcem prtljažnika, generalno čistim linijama i nekoliko sitnica, osim nekih ukusnih detalja.
Mercedes ne govori mnogo o strukturnom inženjeringu nove E-klase, najvjerovatnije zato što je to razvoj odlazećeg automobila. Za razliku od Serije 5, E-Klasa ne mora da dijeli svoju platformu sa svojim električnim kolegom, a nakon decenija izgradnje ICE, pa čak i plug-in hibridnih limuzina, recept je u velikoj meri usavršen.
Ili ima? Mercedes se i dalje bori da upakuje bateriju za plug-in hibridne modele. Benzinski i dizel verzije imaju nešto veći prtljažnik od ekvivalentne Serije 5, ali se sve više okreće plug-in hibridima. E300e ima patetičnih 370 litara; 530e zadržava 520 litara.