Ekonomija

Renaultovi rezovi: Među prvima bez posla ostali radnici iz Hrvatske i BiH

Među više od 400 radnika u Revozu, slovenskoj kompaniji koja proizvodi automobile marke Renault, a kojima zbog koronakrize neće biti produženi ugovoru o radu, 90 je radnika iz Hrvatske.

Uglavnom je riječ o ljudima iz pograničnih krajeva, potvrdila je Jutarnjem glasnogovornica Revoza Nevenka Bašek-Zildžović.

Jaki pad potražnje na tržištu automobila

Najveća slovenska kompanija sa sjedištem u Novom Mestu, koja ima francuskog vlasnika, zapošljava oko 3.200 ljudi, a odluku o otkazima donijeli su zbog jakog pada potražnje, odnosno stanja na tržištu automobila u svijetu, što je direktna posljedica krize izazvane Covidom-19, navode u Upravi kompanije.

Prvi na udaru naći će se radnici koji su zaposleni na određeno vrijeme preko agencija za zapošljavanje, a osim domaće radne snage te radnika iz Hrvatske, ima i državljana Bosne i Hercegovine.

Treća smjena

Zbog epidemije Covida-19 sredinom marta Revoz je zaustavio proizvodnju na šest sedmica te su pogoni počeli raditi početkom maja. Kažu da u dogovoru sa Zavodom za zapošljavanje namjeravaju organizirati savjetovanja i radionice za one koji će dobiti otkaz kako bi se mogli prekvalificirati i dobiti posao u drugim djelatnostima.

Dio zaposlenih, koji za to imaju uvjete, moći će otići u mirovinu, u sklopu tzv. mekog otpuštanja, te u dogovoru socijalnih partnera i dijalogu sa sindikatom zaposlenih.

U Revozu se proizvode modeli Clio, Twingo i električni Smart Forfour. Slovensko tržište može apsorbirati vozila proizvedena u 24 sata, a sve je namijenjeno tržištima Francuske, Njemačke i Italije. Ukidanjem treće smjene u tvornici proizvodnja će pasti za 150 automobila te će s traka izlaziti nešto više od 600 vozila dnevno.