Ured za reviziju institucija Bosne i Hercegovine objavio je izvještaj o radu Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine.
Ured za reviziju institucija BiH u izvještaju iznosi pozitivno mišljenje o radu Ministarstva finansija i trezora BiH u prošloj godini. No, revizori su u izvještaju iznijeli i nekoliko zamjerki koje se prvenstveno tiču velike potrošnje sredstava u okviru održavanja službenih vozila Ministarstva te na isplate pojedinih naknada.
Ukupni izdaci za upotrebu službenih vozila u 2020. godini iznose 74.072 KM. Izdaci se odnose
na izdatke za dizel (25.995 KM), motorno ulje (1.833 KM), materijal i usluge za održavanje vozila
(30.511 KM), registraciju motornih vozila (1.374 KM), auto-gume (6.941 KM), osiguranje vozila
(5.580 KM) i usluge pranja vozila (1.838 KM). Izdaci za upotrebu vozila su za 15.874 KM manji
nego u prethodnoj godini uglavnom zbog manjih izdataka za gorivo (14.810 KM).
Prema Pravilniku Savjeta ministara BiH o uslovima nabavke i načinu korištenja službenih vozila
u institucijama Bosne i Hercegovine8
, Ministarstvu je dato pravo na korištenje osam vozila
(jedno vozilo više srednje klase, dva srednje klase, tri niže srednje klase i dva vozila niže klase)
a sa 31.12.2020. godine Ministarstvo je raspolagalo sa šest vozila i to jednim vozilom više srednje klase, dva srednje klase, dva niže srednje klase i jednim vozilom niže klase što je u
skladu sa Pravilnikom o uslovima nabavke i načinu korištenja službenih vozila u institucijama
BiH. Za četiri vozila je dato pravo korišćenja 24 sata dnevno.
Testiranjem računa za materijal za održavanje vozila ponovo smo ustanovili da većina artikala
koji se fakturišu nisu ugovoreni. Iako je ugovorom precizirano da Ministarstvo za sve artikle koji
nisu ugovoreni može ispitati tržište te ukoliko utvrdi da su cijene rezervnih dijelova kod drugih
ovlaštenih servisera niže u tom slučaju je izabrani dobavljač dužan izvršiti servis po
najpovoljnijoj cijeni, ustanovili smo da u Ministarstvu nisu radili ispitivanje tržišta tokom 2020.
godine za značajne servise na vozilima ponovo to obrazlažući iskustvom iz prethodnih godina
kada je ispitivanje tržišta pokazalo da ne postoje bitne razlike u cijenama između ostalih
ovlaštenih servisera. Neispitivanje tržišta može imati za posljedicu plaćanje nepovoljnije cijene
rezervnih dijelova.
Revizori su naznačili da je iznos za održavanje službenog automobila ministra finansija Vjekoslava Bevande gotovo dostigao nabavnu vrijednost vozila.
Ukupni izdaci za materijal i usluge održavanja vozila u 2020. godini u iznosili su 30.511 KM dok
se na vozilo koje se koristi za prevoz ministra odnosi 22.272 KM (73%) što je za 3.471 KM više
nego prethodne godine. Ukupan iznos koji je utrošen za materijal i usluge za održavanje
pomenutog vozila od momenta nabavke 2016. godine iznosi 93.535 KM (nabavna vrijednost vozila je iznosila oko 100.000 KM). Iako je
prethodnih godina ukazivano Ministarstvu na potrebu racionalizovanja ovih troškova, iz
prethodnih podataka je vidljivo da do njihovog smanjenja nije došlo a troškovi su čak i uvećani.
Imajući u vidu uslove eksploatacije vozila, pređenu kilometražu i sl. ipak smatramo da postoji
prostor da ovi troškovi budu smanjeni.
U ovom dijelu izvještaja revizori ponovo daju preporuku Ministarstvu finansija i trezora da vodi računa o racionalnom korištenju sredstava.
Prema podacima koji se mogu naći na Portalu javnih nabavki može se uočiti da je Ministarstvo 2016. godine kupilo tri službena vozila od firme M.R.M. Ljubuški. Ista firma je izabrana za poslove održavanja pomenutih vozila u službi Ministarstva finansija i trezora BiH.
Cjelokupni izvještaj Ureda za reviziju institucija BiH možete pročitati OVDJE.