Jedna od velikih prepreka prema komercijalnom korištenju putničkih električnih letjelica upravo je nestala u SAD. Firma Joby Aviation sa sjedištem u Kaliforniji dobila je regulatornu dozvolu američke Savezne uprave za zrakoplovstvo za izvođenje probnih letova svojih električnih letjelica za putnike. Njihove električne letjelice mogu uzlijetati i slijetati poput helikoptera te može postići brzinu do 322 km/h naginjanjem svojih šest rotora tokom leta prema naprijed. Firma namjerava isporučiti avion američkim zračnim snagama 2024. godine u sklopu ugovora vrijednog 131 milion dolara, u okviru vojnog programa Agility Prime.
Jobyjeva letjlica je prošla opsežna testiranja, s tri prototipa u punoj veličini koji su letjeli više od 1000 puta i prevalili hiljade kilometara tokom proteklih šest godina. Američki stručnjaci pozdravljaju prekretnicu koju je obilježilo Jobyjevo dobivanje regulatorne dozvole.
Iako postoji interes američke vojske i investitora za električne leteće automobile, razvoj ovih vozila suočio se s izazovima kako s tehnološkog tako i s poslovnog aspekta. Naime, firma za leteće automobile Kittyhawk, iza koje stoji Googleov suosnivač Larry Page, ugasila se 2022. godine nakon pokušaja uspostavljanja pristupačne usluge zračnog taksija.
Jobyjeva električna letjelica je dizajnirana da potencijalno nosi jednog pilota i četiri putnika, nudeći mogućnosti kako za vojne, tako i za komercijalne svrhe. Joby zamišlja budućnost u kojoj bi se njihova električa letjelica mogla koristiti za komercijalno dijeljenje zračnih vožnji, a scenarij prikazan na njihovoj web stranici prikazuje prijevoz između Manhattana i međunarodne zračne luke JFK u New Yorku. Firma se također udružila s Delta Airlinesom kako bi istražila tu mogućnost.
Međutim, prije nego što ponudi komercijalne letove, Joby mora osigurati punu regulatornu certifikaciju, a za taj se proces, prema ocjenama stručnjaka, očekuje da će trajati oko 18 mjeseci.
Pogon Jobyjve električne letjelice oslanja se na električne baterije koje napajaju svaki od njegovih šest tiltrotora, što rezultira nultom emisijom ugljika tokom leta. Ukupni ugljični otisak ovisi o izvorima električne energije koji se koriste za punjenje baterije. S dometom leta do 161 kilometar, Jobyjev električni avion predstavlja obećavajući potencijal za ekološki prihvatljiva zračna putovanja u budućnosti.