Nakon što je Slobodna Dalmacija, pozivajući se na izjavu zastupnice Radničke fronte Katarine Peović, objavila da je firma Mate Rimca Rimac Automobili probila rok za dovršetak projekta 22. jula, a na koji je bio obvezan prema Hamag-Bicru, te mu je ta vladina agencija produžila rok do 30. juna 2022., počele su pljuštati reakcije.
Hamag-Bicro potvrdio je da su Rimcu produljili rok za homologaciju zbog pandemije. Naveli su da je riječ o projektu za koji je firma Rimac Automobili dobila 52,2 miliona kuna i kojem je cilj homologirati električni superautomobil koji će predstavljati kao novitet na globalnom tržištu.
"Cilj stvaranja vlastitog inovativnog proizvoda je ponuditi tržištu jedinstveni proizvod čije je globalno tržište u trenutku prijave projekta procijenjeno na 1.036 milijuna dolara (1,04 mlrd. dolara ili 6,75 mlrd. kn) godišnje te će uspješnim završetkom projekta tvrtka biti spremna za komercijalizaciju supersportskog automobila, kao i baterijskih paketa i infotainment sustava", odgovorio je Hamag-Bicro.
Vladina agencija dodaje da je do probijanja roka došlo zbog pandemije.
"Korisnik je izvijestio da je izvršio sve glavne projektne aktivnosti Razvoj i homologacija supersportskog električnog automobila C2 i Nabavka nematerijalne imovine osim homologacije automobila, što predstavlja finalnu fazu provedbe projekta", pojašnjavaju u agenciji.
Potom je post o tome napisao Matija Babić, osnivač Index.hr da bi na taj post reagirao Rimac.
"Ja volim Rimca i navijam za sve njegove tržišne priče. Ali kad kreće potrošnja javnog novca, kreću i pitanja. Nikome nikad ne treba dopustiti da postane tabu tema ni svetinja koju se ne propituje, ma koliko propitivanje bilo nepopularno, jer javnost obožava stvarati svete krave ", piše Babić na Facebooku.
Mate Rimac lično se javio na post Matije Babića. U objavi je potvrdio da kasne, ali da se pri tome zanemaruju mnoge činjenice. Navodi da je proces izrade Nevere bio transparentan, dokumentiran na YouTubeu i da kasne i igrači poput Mercedesa.
Komentar Mate Rimca prenosimo u cijelosti.
"Stvarno se nisam mislio uključivati u ovo ali ovako na brzinu
Tu se radi o razvoju Nevere, u koju smo mi uložili preko 130M Eura (od naših investitora) a ovdje smo prozvani za 7M Eura EU novca (ne iz proračuna)
Volio bih vidjeti neki drugi R&D projekt u RH s toliko velikim iznosom investicije i samofinanciranja (5% iz EU fondova, 95% vlastita sredstva)
Na projektu radi full-time preko 500 ljudi, većinom inženjera a parcijalno svi zaposlenici Rimac Automobila (preko 1.000 ljudi) + stotine vanjskih dobavljača i suradnika
Kompleksnost razvoja ovakvog proizvoda gospođa Peović ne može zamisliti. Razviti i proizvesti ovakav proizvod u Hrvatskoj je bilo nezamislivo do sada
Kasnimo – jebiga. Kasni i Mercedes s AMG Project One 2 godine, Aston Martin kasni 3 godine sa Valkyriem itd. Nismo nikad krili da kasnimo.
Istovremeno gradimo firmu, proizvod, proizvodne pogone, procese, tim, strukturu… Velik je zalogaj. Zar je toliki grijeh kasniti?
Bili smo maksimalno transparentni s cijelim projektom – na našem YouTube kanalu se mogu vidjeti crash-testovi, proizvodnja, razvoj, simulacije… Garantiram da niti jedan razvoj automobila nije toliko detaljno i transparentno popraćen
Završavamo homologaciju i pokrenuli smo proizvodnju – uskoro ćemo pokazati prve aute kupaca
Do sad je proizvedeno 16 prototipova i pred-serijskih automobila. Prošli tjedan je krenula proizvodnja auta za kupce dok se istovremeno rade finalni homologacijski testovi. Očekujemo da će homologacija završiti prije prvih isporuka.
Na početku projekta smo bili 300-tinjak zaposlenika. Utrostručili smo se od tada – kada pričamo o efektima projekta, to je već dosta dobar KPI. A zapravo je projekt tek krenuo (još treba proizvesti sve aute)
Što je sa stotinama drugih projekata u sklopu istog financiranja – IRI-a? Da li su svi po planu? Nitko ne kasni?
Ako smo ikako oštetili državu (ili EU) s ovim projektom – ja ću osobno garantirati da vraćamo svaku kunu od tih 7M Eura za koje nas se proziva. Mislim da je korist koju država dobiva od ovog projekta nemjerljiva", napisao je Rimac na Facebooku.