DUGO DRŽI REKORDE

Rimčeva Nevera se oprobala u još jednoj utrci ubrzanja sa žestokim konkurentima

Već godinama je jasno da su električni cestovni automobili uveliko superiorni benzinskima kada je u pitanju ubrzanje s mjesta. Rimac Nevera već dugo drži rekord za najbržu utrku na 1/4 milje za jedan cestovni auto, a sada se opet okušala s moćnim, no očito nedoraslim protivnicima: Teslom Model S Plaid koja ima 1033 KS i Lucid Air Sapphireom s pogonom koji razvija čak 1250 KS. No već na papiru Nevera je previše snažna za ova dva automobila jer ima čak 1914 KS.

Umjesto na 402 metra (1/4) milje ovoga su se puta automobili borili u utrci na 804 metara, odnosno pola milje. Prije okršaja s Neverom, američke limuzine odmjerile snagu međusobno. Pobjednik na pola milje je postao snažniji Lucid, prelazeći ciljnu liniju nakon 14,42 sekunde pri brzini od 299 km/h. Istu izlaznu brzinu postigla je i Tesla, ali je bila malo sporija na sredini staze, stigavši ​​do cilja za 14,56 sekundi.

U utrci broj dva Sapphire je pokušao izazvati Neveru, i zapravo se pokazao težim protivnikom od očekivanoga. Budući da se utrka održavala na "običnom", nepripremljenom asfaltu, Rimac s 1914 KS borio se da prenese snagu na podlogu. Zbog toga je do 60 milja na sat (96 km/h) trebao čak 2,6 sekundi, oko 8 desetinki duže nego što u idealnim treba za takvo ubrzanje. Loš start Nevere je Lucidu dao rano vodstvo. Međutim, Nevera je brzo nadoknadila zaostatak i pola milje prešla za 13,84 sekunde. Njena brzina na ciljnoj liniji je iznosila 328 km/h. Sapphire je izgubio, ali s obzirom na razliku u snazi ​​između dva automobila, razlika u ovoj utrci nije bila tako velika kao što biste očekivali.

U trećoj utrci na stazi su se našla sva tri automobila. Lucid je opet krenuo kao da je "ispaljen iz topa", a Nevera se na početku ponovo mučila s trakcijom, no kasnije je dostigla i prestigla Lucid. Tesla je ostala daleko iza ovog dvojca. Svoju dominaciju je Nevera pokazala i u utrci s "letećim startom" pri brzini od 64 km/h gdje je daleko odmaknula od konkurenata, dok je bitka za drugo mjesto bila napeta do kraja.

Rimac Nevera je ovime opet dokazala da je trenutno najdominantniji auto na svijetu što se tiče ubrzanja. A uskoro će na cestu i prvi primjerci poboljšane Nevere R koja ima čak 2107 KS.