Za saniranje željezničke pruge na području Jablanice, koja je oštećena u nedavnim poplavama, trebat će dva do tri mjeseca, navode iz Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine.
Osim ovom javnom preduzeću koji svaki dan bilježi velike gubitke, zastoj u prometovanju prugom donosi i nove probleme u poslovanju Luke Ploče, ali i kompanija u centralnom dijelu Bosne i Hercegovine, prenosi TVSA.
Štete koje trpe Željeznice Federacije uzrokovane prekidom željezničkog saobraćaja na dnevnom osnovu iznose 280.000 maraka.
Međutimm indirektne štete po komitente ovog javnog preduzeća ali i privredne subjekte kako u BiH tako i van granica naše zemlje su znatno veće.
Ova situacija pokazuje da je južni dio pruge na relaciji Sarajevo – Mostar žila kucavica za bh. privredu.
Alternativni pravci postoje, međutim sve to košta mnogo više u odnosu na željeznički transport.
"Trećinu svog robnog prevoza Željeznice ostvaruju na ovoj dionici, mi smo dnevno prevozili između 6,5 – 7.000 tona robe.
Jedna željeznička kompozicija teretna zamjenjuje stotinu kamiona na cesti. Samim tim, možete vidjeti koliko je važno da se ovo uspostavi čim prije jer bi to dovelo do rasterećenja željeznica odnosno naših, a komiteti bi dobijali svoju robu kao i do sada", istakao je Samir Kadrić, savjetnik za informiranje predsjednika Uprave Željeznica FBiH.
Zabrinuti su i u Luci Ploče jer željeznički koridor kroz BiH bio im je glavni pravac prema ostatku Evrope.
Godišnje u ovu luku uplovi oko 430 brodova.
"Dio roba ide za BiH, dio roba je u tranzitu, svaka luka je na kraju dana naslonjena na Željeznicu i primarno tako svoju robu transportuje iz luke i ovo je kao da vam je neko odsjekao i ruke i noge", poručio je Hrvoje Livaja iz Luke Ploče.
A u Pločama trenutno oko 400.000 tona robe čeka na daljnji transport.
"Mi transportujemo robe iz Luke Ploče za Srbiju, za potrebe njihove elektroprivrede tako da taj regionalni i međunarodni značaj također je od velike važnosti i utiče na brzinu upostavljanja nesmetanog saobraćaja na ovoj dionici", istakao je Kadrić.