Tehnologija

Sa “kolačićima” ili bez njih, na internetu ste gotovo uvijek praćeni

Internetsku industriju prošle je godine potresla odluka Applea o sigurnosnim postavkama na iPhone pametnim telefonima koja onemogućava "tracking" i narušava poslovanje kroz digitalno oglašavanje.

Kao i inače, ostali su pratili takav potez, prvi u redu Google, zbog čega se stvorila potreba za prilagodbama na novu situaciju i čini se da je stigla kroz "first party tracking", prenosi Ictbusiness.info.

Sigurnosne postavke

Dakle, praćenje korisnika interneta nije iščeznulo, samo je evoluiralo kako bi zaobišlo sigurnosne postavke tehnoloških divova. Zanimljivo, jedan od njih, spomenuti Google, još uvijek ponajprije živi od oglašavanja. Ali, to je druga priča, vratimo se na ovu glavnu.

Kad je Apple donio revolucionarnu odluku, onemogućena je praksa na koju smo navikli, a to je da kompanije kao Facebook (Meta) i Google (Meta) prate korisnike gdje god odu s njihovih platformi i potom te podatke dijele s "trećom stranom". Na taj način bi korisnik bio "bombardiran" oglasima "od interesa" gdje god boravio u online prostoru.

S obzirom da tako nešto više nije moguće, ili je podosta blokirano brojnim preprekama, stiglo je rješenje u obliku direktnog praćenja. To znači da određena kompanija "treće strane" postaje "prva strana" i prati korisnike kad god stignu na njenu stranicu ili aplikaciju. Iako su mogućnosti limitirane, praćenje je još uvijek prisutno.

Na taj način, Google koji je onemogućio praćenje "treće strane" svejedno preko svih svojih usluga i platformi prikuplja podatke, prati korisnike i zapravo nije ništa izgubio, dapače. Oni koji su ne mogu priuštiti takvu praksu, ovisniji su o velikima nego ikad prije.

Pojačao monopol

Time je moć velikih kompanija izraženija i u konačnici se čini da je odluka Applea samo pojačala postojeći monopol ili situaciju koja bi se donekle mogla opisati kao monopolistička.

Rezime, manje kompanije sad moraju trošiti više novca na različitim platformama kako bi plasirali oglase i zadržali poslovanje na razini koja je postojala ranije. Samim time, čini se da je "first party tracking" veći problem od onoga "treće strane". Ili, bolje rečeno, pogubniji za šire tržište, a unosniji za uže.