Kao što nam je poznato, 01.11.2024. godine stupila je na snagu obaveza da sva vozila moraju imati zimsku opremu. Bosna i Hercegovina je zemlja u kojoj je moguće da tokom zime temperatura padne i ispod -20 stepeni i moramo se adekvatno pripremiti.
Niske temperature budu propraćene i obilnim snijegom i ledom, pa se može desiti da i nove zimske gume nisu garancija za sigurnu vožnju. Prije nego što krenete sa vozilom od tačke A do tačke B, potrebno je odraditi nekoliko radnji prije toga, kako bi sam čin vožnje bio sigurniji za vas, putnike u vašem vozilu i ostale vozače na cestama Bosne i Hercegovine:
Ako je tokom ljetnih mjeseci, iz bilo kojeg razloga, dolijevana voda u sistem za hlađenje motora, obavezno je prekontrolisati gustoću rashladne tekućine i njenu otpornost na niske temperature. Ako je otpornost tekućine na niske temperature mala, može dovesti do velikih i skupih oštećenja na motoru;
Potrebno je promijeniti tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla, obavezno nasuti zimsku verziju. Neadekvatna verzija, zbog zimskih uslova, može dovesti do smanjenje vidljivosti i do oštećenja komponenti za ispiranje stakla da bi se izbjeglo zaleđivanje goriva (posebno ako su starija vozila u pitanju). Treba prekontrolisati da li u rezervoaru ima nakupina vode, nastale kondenzacijom u ljetnim mjesecima;
Zbog nakupina vode, obavezno zamijeniti filtere za gorivo, bez obzira koje je gorivo u pitanju. Problem sa zaleđivanjem goriva podjednako pogađa vozila sa dizelskim i benzinskim motorima;
Za uspješan start dizelskog motora, potrebno je provjeriti i eventualno zamijeniti grijače, posebno ako su u pitanju starija i neredovno servisirana vozila;
Kod benzinskih motora potrebno je provjeriti u kakvom su stanju svjećice, zamjeniti ih ako je potrebno. Svječica električnom iskrom pali smjesu goriva (benzina ili plina);
Iz prakse BIHAMK Asistencije i pružanja pomoći na cesti, akumulatori (baterija) u vozilu su jedan od najčešćih razloga zašto ne možete pokrenuti vozilo. Ovaj problem je posebno izražen u prvom valu niskih temperatura - zato je potrebno provjeriti stanje vašeg akumulatora (baterije) prije prvog vala niskih temperatura;
Vjerovatno je svima poznato da je potrebno upaliti auto i pustiti ga da „odradi“ koju minutu pri niskim temperaturama, ali to apsolutno nije tačno. Motor se zapravo najsporije zagrijava kada radi u mjestu, zato je potrebno upaliti i pustiti da radi 30 sekundi maksimalno, te onda možemo krenuti sa našom vožnjom;
Ne kretati na put bez propisane zimske opreme;
Prilagodite brzinu vožnje trenutnim uslovima na cesti. Sigurna brzina vožnje po snijegu, ledu ili magli, niža je od najveće dopuštene brzine na toj dionici;
Držite potrebnu distancu između vašeg vozila i vozila ispred vas, to će vam pomoći da na vrijeme reagujete u nekim iznenadnim situacijama;
Izbjegavajte naglo kočenje! Kočite sa manjom silom kočenja i postepeno, tako će se spriječiti eventualno proklizavanje.- Bez naglih pokreta sa volanom, može doći do zanošenja vozila;
Pri pokretanju vozila na snijegu, lagano puštajte kočnicu i pritisnite gas. Ako dođe do proklizavanja, onda oduzmite gas;
Pri vožnji na nizbrdici, ukoliko je cesta pod snijegom ili zaleđena, obavezno prebacite u manju brzinu i kočite više motorom, trudite se što manje koristiti kočnice. Posebnu pažnju obratite prilikom prelaska preko mostova, oni su posebno zaleđeni u zimskim mjesecima.