Svijet

Sestre blizankinje i njihova sestrična nađene mrtve u vozu smrti: Identifikovane uz pomoć DNK

Među poginulima u sudaru vozova u Grčkoj su i blizankinje Tomi i Krise Plakia te njihova sestrična Anastasia Plakia

Spasilačke ekipe u četvrtak nastavljaju potragu za preživjelima u najgoroj željezničkoj nesreći u historiji Grčke, pretražujući vagone voza koji je iskočio iz šina i potom se zapalio pri čemu je poginulo 38 ljudi, no sve više blijedi nada u pronalazak živih.

Među poginulima su i blizankinje Tomi i Krise Plakia te njihova sestrična Anastasia Plakia, koje su Identificirane pomoću DNK analize. Nakon sudara putničkog i teretnog voza, studentica Anastasia proglašena je nestalom, a njeno tijelo pronađeno je u olupini vagona. Do nje su bila i tijela njenih sestričnih.

Njih tri studirale su u Solunu i odlučile su tokom vikenda putničkim vozom otputovati u rodni grad. Nažalost, izgubile su život.

Kako piše Protothema, roditelji blizanki morali su otputovati u Larisu kako bi dali DNK uzorak koji je potvrdio da su stradale djevojke njihove kćeri.

Sve manje nade da ima još živih

Najmanje 38 ljudi poginulo je u utorak navečer u nesreći koja se dogodila 534 kilometra sjeverno od Atine kada se brzi putnički voz s više od 350 putnika koji je vozio prema Solunu zaletio u teretni voz koji je dolazio iz suprotnog smjera na istoj pruzi, izletjevši nakon toga iz tračnica i zapalivši se.

Nesreća se dogodila kod grada Larise.

Iako su spasioci i dalje na terenu, sve više blijedi nada da će 34 sata od nesreće pronaći nekog živog.

"Biti će vrlo teško pronaći preživjele, s obzirom na temperaturu koja se razvila u vagonima. To je najteži dio, umjesto spašavanja života mi moramo vaditi mrtve", rekao je 40-godišnji spasilac Constantinos Imamidis.

Za mnoge od žrtava se vjeruje da su studenti koji su se vraćali kućama nakon produženog vikenda. Šef bolnice u Larisi Apostolos Komnos rekao je da su većina poginulih dvadesetogodišnjaci.

Zvaničnici očekuju da će se broj poginulih povećati.

Premijer: U pitanju je ljudska greška

I dok je premijer Kiriakos Mitsotakis nesreću pripisao ljudskoj grešci, radnici željeznice su u četvrtak širom zemlje napustili svoja radna mjesta, tvrdeći da su sve vlade ignorirale upozorenja o nužnosti poboljšanja sigurnosnih standarda.

U srijedu je uhapšen upravitelj željezničke stanice u Larisi koji bi se u četvrtak trebao pojaviti pred lokalnim sudom.

Brojni su putnici morali razbiti prozore kako bi pobjegli pred vatrenom stihijom. Nakon što se zapalio, u vagonima voza je temperatura narasla na 1.300 stepeni Celzijusa.

Da bi se neke žrtve identificirale, rodbina je morala dati uzorke DNA u bolnici u Larisi.

Ministar saobraćaja Kostas Karamanlis je dao ostavku i preuzeo odgovornost za stanje željeznica u zemlji koje "nisu primjerene za 21. stoljeće".

Nikos Tsouridis, penzionisani instruktor za vozače vozova, je rekao da su strojovođe poginuli u sudaru zbog izostanka sigurnosnih mjera.

"A zašto ih nema"?, zapitao se Tsouridis.

Grčka vlada je u srijedu proglasila tri dana nacionalne žalosti.

Grčka je prodala željezničku kompaniju TRAINOSE italijanskom Ferrovie dello Stato Italiane 2017. u sklopu međunarodnog programa pomoći, očekujući da će se stotine miliona eura uložiti u željezničku infrastrukturu u narednim godinama.

No italijanska kompanija je zadužena za putnički i teretni saobraćaj, a grčka državna kompanija OSE za infrastrukturu, dodaje Reuters.