Dva palestinska brata u švedskom gradu Malmeu pokrenula su proizvodnju bezalkoholnog pića pod nazivom "Palestine Cola" s ciljem da doniraju sav prihod Palestincima.
Brutalni rat Izraela protiv Gaze, u kojem je do sada ubijeno više od 32.000 Palestinaca, izazvao je masovne proteste širom svijeta i bojkote mnogih međunarodnih brendova, uključujući poznate svjetske kompanije i lance brze hrane.
U momentima dok traju globalne kampanje s ciljem bojkota zapadnih proizvođača koji profitiraju od izraelske okupacije Gaze i Zapadne obale ili na bilo koji način podržavaju Izrael, Mohamed i Ahmad Hassoun uočili su potrebu na tržištu nakon velike potražnje za alternativnim proizvodima koji bi mogli zamijeniti velike brendove.
Njihova kompanija "Palestine Drinks" pokrenuta je u februaru, rekao je za agenciju Anadolu Mohamed Kiswani, službenik za medije u Safad Food AB, švedske firme koja stoji iza kompanije palestinske braće.
Kako navode iz ove kompanije, "Palestine Cola" predstavlja "simbol jedinstva i misije".
Život u izbjegličkim kampovima
Porodica Hassoun dolazi iz velikog palestinskog grada Safada, odakle su protjerani tokom britanskog mandata 1948. godine. Bili su prisiljeni živjeti u izbjegličkim kampovima na jugu Libana, prije nego što su se na kraju preselili u Švedsku.
Jednog hladnog novembarskog dana u Malmeu, dva brata su sjeli kako bi pokušali da osmisle projekat pomoći za svoje Palestince, koji se suočavaju s onim što mnogi širom svijeta kažu da je genocid koji Izrael čini u Gazi.
Tako je nastala priča zvana "Palestine Drinks", zahvaljujući stručnjacima i konsultantima koji pomažu ovoj palestinskoj porodici, koja posjeduje uspješnu kompaniju za automobile i nekretnine u Švedskoj, ali nije imala prethodnog iskustva u industriji hrane i pića.
“Tržište, restorani, trgovine i ljudi željeli su alternative većim brendovima, pa smo pomislili zašto to ne učiniti dobrotvornim projektom i nazvati ga ’Palestine Drinks’, kako bi ljudi lakše zapamtili ime i bili ponosni na brend. Dakle, to je glavni razlog zašto je ova ideja zaživjela”, objasnio je Kiswani.
“Pokrenuli smo alternativni brend za sve ljude koji žele kompaniju koja podržava Palestince.”
Ponosni na projekt
Ponosni na svrhu projekta za pomoć sugrađanima Palestincima, braća su ga u početku doživljavala kao malu inicijativu koja je ciljala samo na švedsko tržište. Međutim, kada su se pića pojavila na policama, potražnja i interesovanje javnosti bilo je ogromno i potpuno neočekivano.
“Čim smo izbacili milion limenki, odmah su rasprodate i ovaj brend se sam plasira na tržište”, rekao je Kiswani, dodajući da je ključni faktor to što su ljudi uvjereni da je ovaj proizvod za plemenitu svrhu.
Njihova pića se trenutno prodaju u Švedskoj, Danskoj i Norveškoj, ali narudžbe i dalje stižu iz drugih dijelova Evrope, Sjedinjenih Američkih Država (SAD), Australije, Japana, arapskih zemalja, dijelova Azije, pa čak i Latinske Amerike.
Kompanija smatra da je nebo granica za ovaj brend i trenutno je u procesu širenja izvan Skandinavije, a imaju planove da njihovu proizvodi budu dostupni i u mnogim drugim zemljama u naredna dva do tri mjeseca.
Ne stižu odgovoriti na sve narudžbe
“Dakle, imamo oko 900 narudžbi kompanija širom svijeta koje žele biti naš distributer. Nemamo čak vremena da odgovorimo na sve e-mailove”, rekao je Kiswani.
Pića kompanije su dizajnirana da privuku kupce različitih preferencija, a dostupna su u originalnim aromama bez šećera, ili sa aromom narandžom i limunade, kao i u varijanti energetskog pića.
"Odlučili smo da idemo sa aromom kole, za koju smo mislili da ima bolji ukus od drugih alternativa na današnjem tržištu“.
Logo limenke sadrži maslinovo drvo, palestinski simbol od davnina, i uzorak na dnu koji predstavlja palestinsku kefiju, historijski amblem palestinskog nacionalizma.
"Dakle, glavna ideja je da se dopre do cijelog svijeta, da svi pamte da Palestina postoji u sjećanju ove porodice i u sjećanju svake palestinske porodice", rekao je Kiswani.