Njemačka autoindustrija je možda na koljenima, ali Volkswagen grupa bilježi sjajne rezultate, a sve zahvaljujući češkoj marki automobila.
Tokom prethodnog mjeseca, Volkswagen grupa ostvarila je rekordni udio na evropskom tržištu sa 287.000 novih registrovanih automobila - povećanje od 11% u odnosu na oktobar 2023. Ovo je bilo dovoljno da udio VW grupe bude 27.6%, najviše u prethodne tri godine, pokazuju podaci koje je objavio Jato Dynamics.
Čisto električni automobili su u velikoj mjeri zaslužni za ovaj uspjeh, jer se na vrhu najprodavanijih EV u Evropi nalazi Škoda Enyaq, koja je bila popularnija od Tesle Model Y. Broj registracija VW ID.4 modela porastao je za 24%, plus registrovano je više od 5.000 VW ID.7 primjeraka.
Kada su u pitanju 100% električna vozila, na prvom mjestu je, kao što smo već rekli, Škoda Enyaq. Slijede Tesla Model Y, VW ID.4, Volvo EX30 i na petom mjestu je VW ID.7.
Među hibridnim vozilima prvi je Volvo XC60, a slede ga BMW X1, VW Tiguan i Ford Kuga, da bi pet najprodavanijih hibrida upotpunio BMW X5.
Sa druge strane, "luzer mjeseca" bio je Stellantis, jer je nastavio da pada broj registrovanih automobila pod kišobranom ove grupacije. Samim tim i njihov udio na tržištu je nastavio da pada, pa Phelippe Munoz, analitičar za Jato Dynamics, kaže da Stellantis "mora da osvkeži svoju ponudu".
Rast prodaje zabilježile su i grupacije Toyota i Geely. Kad je u pitanju japanski brend, Yaris je i dalje ubjedljivo najpopularniji, dok ga sledi CH-R model. U slučaju Geely grupe, i Volvo i Polestar su postigli ozbiljan uspjeh.
Sveukupno gledano, na prvom mjestu po broju prodatih primjeraka u Evropi je i dalje Dacia Sandero, jer se u oktobru za ovaj automobil odlučilo 21.740 vozača. Zanimljivo je da je na drugom mjestu Peugeot 208, koji je zabilježio porast broja registracija od čak 41% u odnosu na oktobar 2023. godine.
Među najprodavanijim modelima, od trećeg do desetog mjesta, nalaze se sljedeći: VW Tiguan, Renault Clio, Toyota Yaris Cross, VW Golf, Toyota Yaris, Kia Sportage, VW T-Roc i Škoda Octavia.