MOGU BITI VRLO SKUPE

Skoro svi novi auti danas imaju svoje aplikacije: Većinom su besplatne, ali postoji jedna ‘caka‘

Umreženi uređaji sve su češće dio našeg doma. Mobilni telefon koristimo za upravljanje elektroničkim uređajima poput televizora, robotskog usisavača pa čak i pametnim svjetlima i sijalicama. Dio te mreže posljednjih godina su postali i automobili zahvaljujući aplikacijama s pomoću kojih je moguće provjeriti stanje automobila, zaključati ili otključati vrata i pokrenuti neke funkcije poput grijanja ili hlađenja kabine.

Većina proizvođača nudi odgovarajuće aplikacije s korisnim funkcijama. Aplikacije su uglavnom potpuno besplatne, a dovoljno je samo preuzeti aplikaciju proizvođača s Google Playa ili Apple App Storea i izraditi osobni račun kod proizvođača automobila. Nakon toga vozilo se može povezati s pametnim telefonom.

Kojim se sve funkcijama može upravljati putem pametnog telefona? To se razlikuje ovisno o proizvođaču i modelu. U pravilu sve aplikacije, na primjer, nude provjeru kilometraže automobila, otkrivaju kada je sljedeći redoviti servis ili koliko goriva još ima u spremniku. Neki proizvođači također pružaju informacije o opozivima putem aplikacije, možete pronaći najbližeg trgovca ili servisera, planirati rutu i poslati je izravno u svoj automobil, možete rezervirati mobilne online usluge ili pokrenuti ažuriranja softvera automobila.

Aplikacijama se najčešće može i otključati i zaključati vozilo što može biti korisno onima zaboravnima, koji se zbog toga ne moraju vračati do auta kako bi ga zaključali. Postoje i vrlo napredne funkcije poput upravljanja automobilom daljinski. Ako je garaža preuska za udoban ulazak i izlazak iz auta tehnologija vam može pomoći čak i kada nitko nije za volanom. Nekim modelima moguće je dodirom prsta na mobilnom telefonu pomaknuti automobil unatrag ili unaprijed za nekoliko metara, dovoljno da se izvuče iz uske garaže ili parkirnog mjesta.

Mnoge aplikacije nude i mogućnost lociranja automobila što je vrlo korisno ako ste zaboravili gdje ste ga tačno parkirali na nekom velikom parkiralištu. GPS lokalizacija omogućuje određivanje pozicije auta s metarskom preciznošću.

Ovakve aplikacije mogu biti korisne u klasičnim autima s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, no najčešće nisu previše potrebne. Kod električnih i plug-in hibridnih vozila, situacija je drugačija, jer ovdje su prednosti aplikacija mnogo veće. Na primjer, možete vidjeti trenutni status napunjenosti i doseg iz udobnosti svog kauča, aplikacije prikazuju preostalo vrijeme punjenja ili možete programirati vozilo tako da bude zagrijano zimi i ohlađeno ljeti, prije nego što uđete u njega.

Vrlo korisna je i funkcija predkondicioniranja baterije tokom zime, no nju nude samo rijetki proizvođači. Postoje i druge zanimljive funkcije. Na primjer, možete postaviti planirano vrijeme polaska i stoga, u načelu, kada treba započeti proces punjenja na kućnom punjaču. Ovo ima smisla ako koristite dvotarifno brojilo i želite što jeftinije puniti.

Najjaču integraciju i ovisnost o pametnim telefonima trenutno ima Tesla. Aplikacija je praktički jedino sučelje između vozača, proizvođača i vozila. Koristi se kao ključ za otključavanje i pokretanje auta, termine za servis moguće je rezervirati putem nje, kao i pratiti troškove punjenja, grijati auto, prekondicionirati bateriju, pratiti je li neko u blizini vozila i još mnogo toga…

Međutim, korištenje aplikacija za pametne telefone obično nije besplatno, barem ako želite više od često ograničenih osnovnih funkcija. Proširene značajke u aplikaciji obično se mogu besplatno koristiti samo određeno razdoblje, nakon čega se primjenjuju naknade.

To razdoblje je kod Hyundaija pet, kod Tesle osam, kod Opela 10 godina. Nakon toga naknade nisu male. Primjerice "We Connect Plus" paket kod VW-a (uključuje još promet uživo, online navigaciju, planiranje punjenja itd.), nakon dvije godine besplatnog korištenja košta popriličnih 149 eura godišnje.

Ove aplikacije mogu otkriti mnogo informacija, a također nude mnoge mogućnosti za upravljanje automobilom na daljinu. I jedno i drugo može postati problem ako je vozilo imalo prijašnjeg vlasnika koji se nije odspojio prilikom prodaje.

Bilo zbog zaborava, neznanja ili namjere: osoba tada može nastaviti daljinski otvarati automobil, špijunirati njegov položaj i izvršiti daljnji pristup. Da biste to spriječili, prilikom kupnje automobila trebali biste imati pismenu potvrdu u kupoprodajnom ugovoru da su prekinute sve internetske veze s prethodnim vlasnikom ili jednostavno sistem automobila resetirati na fabričke postavke što će ukloniti i sve dosadašnje veze.