Zašto su uništeni?

Slike neuspjeha: Na otpadu pronađena hrpa električnih vozila

Automobili su se proizvodili od 2018. do 2023. godine

Nedaleko od Gilberta u američkoj saveznoj državi Arizoni je otpad na kojem se gomilaju deseci primjeraka jednog vrlo čudnog i nadasve neuspješnog vozila.

Videosnimke hrpe električnih vozila s tri točka kruže internetom i potiču nagađanja i glasine o tome zašto su uništena. Ali stvarnost je jednostavna. Automobili su se počeli kvariti i nisu se mogli popraviti, pa se ništa drugo s njima nije moglo napraviti.

Automobili o kojima je riječ su deseci primjeraka ElectraMeccanica Solo EV, vozila s tri točka koja su se proizvodila od 2018. do 2023. godine.

U početku su reklamirani kao jeftino električno rješenje za mobilnost, ali cijena od 18.000 dolara baš i nije bila toliko jeftina s obzirom na to o kako se skromnom vozilu radilo. Ono je naime imalo samo tri točka i kabinu sa samo jednim sjedištem. Međutim, to i nije bio glavni razlog za njihovu propast.

U avgustu 2022. ElectraMeccanica je primila pritužbu od kupca da je njihov Solo izgubio pogon tokom vožnje. U septembru je uslijedilo više izvještaja o istom problemu što je natjeralo inženjerski tim kompanije da pokuša dijagnosticirati i riješiti problem.

Utvrdili su da kvar u regulatoru motora i pretvaraču ili regulatoru baterije može uzrokovati gašenje elektromotora, ali nisu otkrili kako to popraviti. Problem je eskalirao i ElectraMeccanica je u februaru 2023. pokrenula opoziv za gotovo svako vozilo prodano kupcima u Sjedinjenim Državama, ukupno 428 vozila.

Dok dokumenti o opozivu upućuju na to da se kompanija nadala pronaći rješenje, ono nikada nije otkriveno, a u aprilu ove godine je kompanija obavijestila kupce da će otkupiti sva pogođena vozila.

Od tada je ElectraMeccanicu kupila kompanija za proizvodnju električnih kamiona Xos, koja nije pokazala interes za popravak Soloa kako bi ih preprodala. Umjesto toga, očito su se okrenuli odlaganju "automobila" na otpad i njihovom uništenju.

Izgleda da je vjerovatno bilo jeftinije otpisati ih sve nego učiniti bilo što drugo.Također pojavile su se i informacije da je automobil imao ozbiljan problem sa zadnjim ovjesom koji je bio loše konstruisan i činio ga opasnim.

Nakon akvizicije od strane Xosa, ElectraMeccanica je ugašena, a time i njen jedini model.

Solo je bio mikroautomobil dugačak samo 310 centimetara sa samo jedim mjestom u kabini. Širina vozila je bila 155 centimetara, a masa malo manja od tone.

Iza vozača je bio prilično raskošan gepek od čak 285 litara. Motor sa 53 KS crpio je snagu iz baterije kapaciteta 17,3 kW/h što je bilo dovoljno za oko 160 km dosega. Maksimalna brzina je bila 109 km/h, a ubrzanje do 100 km/h je trajalo malo više od 10 sekundi.

Ali možda nismo vidjeli posljednje trzaje ovog vozila.

U februaru ove godine kompanija Solo Automotive Inc. iz Vancouvera u Kanadi kupila je svu imovinu kompanije Solo, uključujući industrijski dizajn, zaštitne znakove i patente.

Kompanija planira ući na evropsko tržište s naprednijim modelom nazvanim SoloGT, koji bi se trebao proizvoditi u tvornici u Španiji. Prva vozila trebala bi krenuti u prodaju početkom 2025., ali ovome ćemo vjerovati tek kada sve zaista i vidimo.