PROBLEM SA BATERIJAMA

Snimci ‘nasukanih‘ električnih auta zbog hladnoće, jedni ih gurali do punjača, drugi zvali šlep

Neki vozači električnih vozila u Chicagu tako su bili prisiljeni gurati svoje automobile do punjača nakon što im je višesatno vrijeme čekanja na dostupnu utičnicu ispraznilo baterije

Srednji zapad u SAD trenutno doživljava ledeni val, a u gradovima poput Chicaga temperature ispod nule su i dvocifrene. Ti uvjeti smrzavanja doveli su do određenih problema za vozače električnih vozila, koji se suočavaju s dužim vremenom punjenja od uobičajenog, jer je infrastruktura za punjenje ograničena.

Neki vozači električnih vozila u Chicagu tako su bili prisiljeni gurati svoje automobile do punjača nakon što im je višesatno vrijeme čekanja na dostupnu utičnicu ispraznilo baterije. Niske temperature koje smanjuju domet i produžuju vrijeme punjenja, dvostruki su udarac za električnu vožnju.

"Čeka se po dva sata na slobodni punjač", rekao je vozač EV-a Marcus Campbell za NBC Chicago. "Nakon toga vam je potrebno još dva sata da se napunite vaš automobil." Neki su čekali i po pet sati na punjač, izgubili živce, pa onda jednostavno pozvali "šlep" da im auto odveze kući.

Jasna je frostracija tih ljudi u Chicagu jer baterije električnih automobila su optimalne pri sobnoj temperaturi, ali gube učinkovitost kada termometar padne ispod nule. Studija Norveškog automoto saveza pokazala je, naime, da hladnoća može smanjiti domet EV-a za čak 20 posto, a istraživanje Američkog automobilskog udruženja (AAA) je otkrilo da se domet može smanjiti za čak 40 posto na hladnoći, piše carscoops.

U međuvremenu, dugo vrijeme punjenja znači da može biti teško pronaći mjesto za punjenje.

U SAD-u Bijela kuća trenutačno financira napore za povećanje broja stanica za punjenje, ali istraživanje je pokazalo da se taj broj mora učetverostručiti do 2025. kako bi se održao korak s rastom električnih vozila - u trenucima poput ovih, lako je vidjeti zašto.

Iako niske temperature sigurno opterećuju električna vozila i infrastrukturu koja ih podržava, postoje mjesta na kojima to funkcionira. Na primjer, velika većina novih vozila prodanih u Norveškoj su električna. Prema The Globe and Mailu, većina vozača u Norveškoj puni kod kuće kako bi smanjili svoju ovisnost o javnim punionicama.