Nova generacija britanskog SUV-a ima za cilj sportskom luksuzu dodati snažnu notu upotrebljivosti. Pred medijima je svladao izazovan uspon na prelivu brane od 193 m. protiv vodene bujice koja teče u količini od 750 tona u minuti.
Kako je rečeno na online premijeri, treća generacija Land Roverovog luksuznog SUV-a najpoželjnija je, tehnološki najnaprednija i najsposobnija do sada, spajajući impozantnu pojavu na cesti s najnaprednijom kombinacijom tehnologija voznog postroja ikada ugrađenima u neki Land Rover. Kako bi to odmah dokazali, automobil je svoju globalnu premijeru “odradio” dramatičnim, prvim u svijetu, riskantnim usponom uz preljev vodene brane na Islandu, piše automobili.hr.
U epskom usponu luskuzno-sportski SUV odolijeva snažnoj bujici vode koja teče niz rampu brane Karahnjukar – najveće te vrste na svijetu – brzinom od 750 tona u minuti. Gubitak vučne sile i gripa mogao je dovesti do klizanja natrag i pada u opasnu 90-metarsku strminu u podnožju preljeva.
Za volanom je bila službena kaskaderska vozačica Jamesa Bonda Jessica Hawkins, dok je Novi Range Rover Sport demonstrirao svoje prianjanje, vuču, performanse i stabilnost, dovršavajući posljednji u nizu teških izazova. Prethodna postignuća uključuju rekordni brdski uspon na kultni Pikes Peak, prvi zabilježeni prelazak pustinje ‘Empty Quarter’ na Arapskom poluotoku i prvi uspon uz 999 stepenica do Nebeskih vrata u Kini 2018.
Uspon preljevom bio je posljednja prepreka na putu od dna doline do vrha brane, uključujući poplavljeno korito rijeke, betonske tunele hidroelektrane i sam stjenoviti zid brane. Posljednji dio preljeva od 294 m uzdiže se pod kutom od 40 stepeni i penje se 193 m, a voda se spušta kaskadno kako bi pružila ultimativni test vuče i samopouzdanja vozača.
Automobil se temelji na Land Roverovoj naprednoj, fleksibilnoj modularnoj uzdužnoj arhitekturi (MLA-Flex), koja pruža savršenu podlogu za vrhunsku dinamiku i profinjenost. Liniji snažnih i učinkovitih motora snage 200, 300, 350 i 400 KS dodana su dva priključna hibrida od 440 i 510 KS uz 6-cilindrični pogon. Zahvaljujući bateriji od bahatih 38,2 kWh imaju čisto električni domet vožnje do čak 113 km uz emisiju CO2 od samo 18 g/km. Novi V8 Twin Turbo od 530 KS pruža performanse sportskog automobila, od 0-100 km/h dođe za samo 4,5 sekundi uz uključeni Dynamic Launch.
Kupci će također moći birati između snažnih i učinkovitih blagih hibridnih benzinskih i dizelskih motora Ingenium, dok će čisti električni pogon biti dostupan 2024. godine. Dinamički zračni ovjes po prvi put uvodi zračne opruge s promjenjivim volumenom i biti će ugrađen u svaki novi Range Rover Sport. Pored toga, Stormer Handling Pack kombinira upravljanje na svim kotačima, Dynamic Response Pro, elektronički aktivni diferencijal s vektoriranjem okretnog momenta kočenjem i konfigurabilnim programima.
Iznutra je također dotjeran i nudi poboljšanu razinu profinjenosti i udobnosti s notom dinamike. Napredni sistem za pročišćavanje zraka u kabini stvara i održava optimalno unutarnje okruženje dok je za audiofile dostupan sistem Meridian Signature Sound System, najnapredniji i najsnažniji audio sistem ikad ugrađen u Range Rover Sport, s do 29 zvučnika! Tu su i četiri zvučnika u naslonima za glavu za stvaranje ličnih zvučnih zona za četiri putnika u kabini.
13,1-inčni “plutajući” dodirni zaslon Pivi Pro nadopunjen je 13,7-inčnim interaktivnim zaslonom ispred i glasovnim asistentom Amazon Alexa. Upravljajući svime, od navigacije do medija i postavki vozila, uči navike korisnika i inteligentno personalizira iskustvo u vozilu, postajući uistinu intuitivan lični asistent. Odmah po premijeri je dostupan i na konfiguratorima u većini zemalja, a u Njemačkoj cijene kreću od 93.000 eura koliko stoji model SE D250 AWD MHEV.