Njemački sedmičnik Der Spiegel objavio je veliki članak o Mati Rimcu. Ističe se da je Rimac u poziciji da velike koncerne poput Porschea pripremi za budućnost u kojoj će dominirati električni automobili.
"Kompanija radi na najsnažnijem električnom automobilu na svijetu i želi korporacije poput VW-a ili Hyundai-Kije osposobiti za borbu protiv Tesle - no utičnica za punjenje električnih automobila ne može se naći na parkiralištu za posjetitelje Rimac Automobila u Svetoj Nedelji. Rimčeva kompanija je vjerovatno prebrzo narasla za to", piše Der Spiegel, prenosi Index.
Podsjeća da su Rimac Automobili osnovani prije deset godina u susjednom selu - naravno, u garaži - te da je Rimac nedavno zaposlio svog hiljaditog zaposlenika.
"Na Rimca računaju najpoznatiji koncerni automobilske industrije"
"Radna snaga raspoređena je na pola tuceta lokacija u blizini glavnog grada Hrvatske, Zagreba. Ali uredi, laboratoriji i zbornice previše su uski. Čak i bez pravila o koroni teško je držati distancu - čak i u jednostavnom sjedištu, koje je sa svoja dva sprata bez zasljepljujućih staklenih ili aluminijskih fasada manje impresivno od nekih autokuća.
33-godišnji šef kompanije Mate Rimac jedan je od najtraženijih muškaraca u automobilskoj industriji, a slavi ga se kao 'Elona Muska Balkana'. Menadžeri poput šefa VW-a Herberta Diessa ili člana uprave Hyundaija Chung Eui-suna nadaju se da će im mladi stručnjak za elektrotehniku pružiti znanje i komponente potrebne u utrci protiv svjetskog lidera na tržištu električnih automobila iz Kalifornije", konstatira njemački list.
Očekuju puno od Rimca, ističe Der Spiegel: Trebao bi donijeti profitabilni koncept supersportskog automobila i razviti ili usavršiti baterije za električne aute, energetsku elektroniku i druge komponente.
"Svjetionik nade"
"Za deset godina od nikoga do svjetionika nade u automobilskoj industriji - to je već prilično neobično", piše Der Spiegel i dodaje da činjenica da Rimac dolazi iz Hrvatske čini priču još većim iznenađenjem. "Cijela bivša Jugoslavija prilično je nevažno mjesto na svjetskoj automobilskoj karti", piše njemački list, ali i podsjeća da je nekih 200 kilometara od Svete Nedelje nekoć rođen Nikola Tesla, "izumitelj izmjenične struje i inspiracija za ime tvrtke Elona Muska".
"Rimac je različit od Muska, on ne tvrdi da će spasiti svijet električnim automobilima", dodaje Der Spiegel.
"Rimac vjeruje da električni automobil nije rješenje za naše klimatske probleme iako je toliko napredovao s tehnologijom e-automobila. 'Svako ko želi učiniti nešto za svijet radije bi trebao prestati jesti meso nego ući u električni automobil', kaže Rimac, koji je vegan. I dok provocira tako lijepo, on također vodi kampanju za atomsku energiju. Bez toga se električna revolucija ne može učiniti klimatski neutralnom. 'Njemačka trenutno puca sebi u koljeno sa svojom energetskom tranzicijom od atomske energije', kaže Rimac i odmahuje glavom. Puno je bolje nositi se s relativno malom količinom nuklearnog otpada nego s milijardama tona CO₂", objašnjava Rimac za Der Spiegel.
San o autonomnim vozilima
Rimac sanja o svijetu autonomnih vozila kojima upravlja softver tako da taksiji ili Uberi više ne ostaju bez putnika, da su im uvijek do kraja iskorišteni kapaciteti za prijevoz putnika. "To je pravi ključ za niže emisije štetnih plinova." U Rimčevim očima privatni automobili postaju s vremenom hobi, poput jahanja konja, navodi Der Spiegel.
Podsjeća da je Rimac započeo kao vozač automobila u utrkama, da je bio i zvijezda na YouTubeu sa svojim prvim brzim električnim automobilom, ali i da je imao promašaja na početku svoje poslovne karijere. Ipak, uspio je jer su njegovi videi na YouTubeu "pobudili znatiželju nekolicine arapskih investitora ludih za automobilima" koji su "ohrabrili Rimca da napravi najbrži i najsnažniji električni automobil na svijetu".
"To je bio startni signal za vozilo Concept One, koje mu je već nekoliko mjeseci bilo u glavi. 'Dogovorili smo se u proljeće 2011. da bi automobil trebao biti spreman šest mjeseci kasnije za IAA, međunarodni autoshow.' Rimac je isporučio novi auto na vrijeme i to ga je učinilo ponosnim", piše Der Spiegel.
Saradnja s Volkswagenom, Porscheom, Hyundaijem…
"Deset godina kasnije druga generacija njegovog električnog hiperautomobila uskoro će krenuti u serijsku proizvodnju, s preko 1400 kW i brzinom većom od 400 km/h, projektni kod C2. Rimac planira proizvoditi do 150 takvih automobila godišnje", piše njemački list.
"Kao dobavljač Rimac je izazvao senzaciju u autoindustriji zbog poslova s Hyundaijem i VW grupom, a kompanija također isporučuje komponente za Koenigsegg i Aston Martin. Porsche je upravo povećao svoj udio u kompaniji s 15 na 24 posto. Govori se da će Rimac uskoro preuzeti Bugatti i ekstremnim električnim automobilom učiniti najekskluzivniju VW marku sposobnom za budućnost", nabraja ugledni njemački list Rimčeve poslovne uspjehe.
"Proslavio se svojim električnim hiperautomobilom, dokazujući svoje vještine, u najboljem slučaju zarađujući novac, a još uvijek nikome ne nanosi štetu svojim brojkama", kaže o Rimcu profesor ekonomije i stručnjak za automobile Stefan Bratzel. Rimac korporacijama pristupa kao partner. Bratzel ovaj potencijalno profitabilni suživot naziva "odnosima s kupcima umjesto konkurencijom". Mate Rimac se dobro snašao u toj ulozi, smatra Der Spiegel.
"U svakom slučaju, vremena kad nisam mogao mirno spavati nijednu noć već su prošla", kaže Rimac sa smiješkom za Der Spiegel, misleći na krizu u svojoj tvrtki prije gotovo deset godina. Rimac ima solidne planove za sljedećih tri do pet godina, nakon čega bi trebao imati vremena za svoju viziju autonomnog prijevoza.
Je li insistiranje na ostanku u Hrvatskoj problem za Rimca?
"Nedostatak osoblja i prostora stvara mu probleme. U Hrvatskoj nije lako pronaći automobilske stručnjake - posebno one koji su upoznati s električnim pogonima, baterijama ili energetskom elektronikom. Za profesionalce iz inozemstva postoje atraktivnija mjesta od Svete Nedelje, priznaje glasnogovornica kompanije. To je samo provincijski grad, a obližnji Zagreb zapravo se ne računa kao metropola. Unatoč tome, prema Forbesu, Rimac Automobili su međunarodno novoosnovano poduzeće u zemlji sa zaposlenicima iz 35 zemalja", navodi njemački list.
Der Spiegel na kraju konstatira da korporacije koje sarađuju s Rimcem trebaju ovom poduzetniku dati najveću moguću slobodu.
"'Što više stare korporacije integriraju Matu Rimca, to su njegova fleksibilnost, brzina i sloboda više u opasnosti', kaže ekonomist Bratzel. Menadžerima poput Herberta Diessa ili šefa Porschea Olivera Blumea savjetuje se da Rimca ne stavljaju na kratki povodac. Tako da još uvijek može malo ispuštati paru - kao u njegovim divljim godinama", zaključuje njemački list.