Nakon zime uvijek ima puno šljunka na cestama, što može uzrokovati da kamenčići, lansirani od guma drugih sudionika u saobraćaju, završe na vašem vjetrobranskom staklu.
Čak i malo napuknuće može se brzo pretvoriti u pravu pukotinu na vjetrobranu zbog prodiranja vlage i temperaturnih oscilacija, prenosi index.hr.
Međutim, ako brzo reagirate, često možete spriječiti skupu zamjenu vjetrobranskog stakla.
Brzina je ključna
Čekati da više ne bude šljunka na cestama, kako bi se popravak stvarno “isplatio”, loša je ideja. Ako je vjetrobransko staklo oštećeno, treba brzo djelovati.
Kao prva pomoć prikladni su specijalni flasteri koji sprječavaju ulazak nečistoća u pukotinu, a prodaju se u trgovinama s rezervnim dijelovima. Najbolje je uvijek imati jedan u autu za svaki slučaj.
Ipak, ne biste trebali predugo čekati da dogovorite termin popravka. Ipak, u nekim slučajevima čak ni pravovremena reakcija ne sprječava potrebu zamjene vjetrobranskog stakla.
Naime, ako je napuknuće na rubu prozora, popravci su s tehničkog gledišta mogući samo u ograničenoj mjeri. Također, zbog napuknuća čvrstoća stakla može biti kompromitirana i popravci su mogući ili korisni samo u ograničenoj mjeri.
Također, ako je šteta u vidnom polju vozača, postoji ozbiljna prepreka vidljivosti čak i nakon popravka. Zamjena vjetrobrana tada je neizbježna.
Kada popravak nije moguć?
Ovo su generalna pravila kada se napuknuće može popravljati, a kada je potrebna zamjena kompletnog stakla:
- napuknuće je manje od kovanice od 2 eura
- napuknuće je najmanje 10 cm od bočnog ruba stakla
- napuknuće nije u vidnom polju vozača
Inače, svako kasko osiguranje pokriva popravak štete ili zamjenu vjetrobranskog stakla, a dobra je vijest kako postoje i posebne police osiguranja samo za takvu vrstu štete. Zavisno o osiguravatelju, to košta između 40 i 80 eura godišnje, a cijena zavisi najvećim dijelom o iznosu pokrića.
Originalno ili zamjensko staklo?
Kada već govorimo o cijenama, oni bez osiguranja za popravak će stakla morati platiti popravak. Ovdje će vam svaka specijalizirana radionica ponuditi dvije ili tri opcije.
Najprije originalno staklo koje je identično onima koja su bila ugrađena u tvornici. Imaju logo proizvođača vozila i marke vozila. Ovaj tip stakla je najskuplji.
Slijedi tzv. “originalno zamjensko” koja je proizveo isti proizvođač koji je proizveo i originalno staklo te ima logo proizvođača, ali ne i marke vozila.
Najjeftinije je zamjensko (najčešće kinesko). Ova stakla su po specifikacijama i kvaliteti identična originalnom staklu, ali ih nije proizvela tvornica u kojoj se izradilo originalno staklo.