Miris i bojadima iz auspuha govore puno, baš kao i boja ulja u motoru, o vašem automobilu.
Izuzmemo li Wartburg i Trabant, kao najpoznatije marke modela s dvotaktnim motorima i karakterističnim zvukom, slična aroma mirisa iza drugih automobila govori kako nešto nije u redu s motorom.
Plavi dim je gotovo neizostavna kulisa najslabijeg Yuga, popularne 45-ice, a prati ga karakterističan miris kao posljedica sagorijevanja ulja u komori za izgaranje.
Slabije podmazivanje
To nije dobro iz više razloga, a bitan je da postoji opasnost gubitka ulja. Manjak ulja znači slabije podmazivanje motora, pa je važno reagirati što prije, posebno kod novijih motora kod kojih je popravak gotovo pa neizvediv, prenosi Index.hr.
Bijeli dim je najčešće posljedica neispravne brtve glave motora, što uzrokuje prodor rashladne tekućine u unutrašnjost motora. Moguća posljedica je pregrijavanje motora.
Izuzetak je kada dolazi do isparavanja nakupljenog kondenzata.
Crni dim je vezan uz preveliku količinu goriva pa treba provjeriti sistem ubrizgavanja i filter goriva. Popravak nije skup. Kod dizelaša je pak uzročnik nakupljena čađa.
Prvo što treba provjeriti je filter zraka, a tek potom sistem ubrizgavanja. U pravilu, crni dim jedini govori da popravak neće biti jako skup.
Sve rečeno upućuje da pratite razinu tekućina u motornom prostoru, ali i potrošnju goriva koja ne smije oscilirati više od 20 posto. Pratite li spomenuto, ali i miris i boju ispuha, bit ćete brži od signalne lampice i na vrijeme ćete otići serviseru.
Čisto ulje možemo vidjeti na šipkama za mjerenje kod novih automobila gdje ga je teško i očitati na mjernoj šipki. Također, motori s plinskom instalacijom imaju duže čisto ulje, ali to ne znači da ga ne morate redovito mijenjati.
Nemojte štediti
Vozite li dizelaša, ulje nakon zamjene najčešće nije čisto, svjetložuto kao novo, ali ne sumnjajte u mehaničara, doista je utočio novo ulje. To samo znači da je ulje "pokupilo“ čađ i vezalo je, čime se sprečava nakupljanje naslaga. Pritom čađ u ulju nema negativan utjecaj na svojstva ulja.
Trebate li doliti ulje, ne štedite. Kupite ono koje već imate u motoru, odnosno ono koje je specificirao proizvođač.
Izuzetak su hitni slučajevi, kad vam nedostaje ulja u motoru, a nemate izbora, tada je dobro svako ulje. Šalu na stranu, najjednostavnije je redovno pratiti stanje ulja u motoru i po potrebi imati spremnu litru za dolijevanje. Neki motori, usprkos tome što su ispravni, jednostavno troše ulje.