robotaxi

Šta donosi partnerstvo Waymoa i Ubera u u području autonomnih vozila

Glasine oko potencijalnog udruživanja ili moguće akvizicije potaknula je upravo objavljena nadogradnja Uberove aplikacije za područje teksaškog grada Austina. Naime, ukazala se mogućnost upisa u listu čekanja za Waymova vozila u Austinu kada jednom robotaksiji počnu voziti po tome gradu. Najavljena je ista takva suradnja za Atlantu, San Francisko i Miami.

Spajanje Ubera i Waymoa moglo bi biti strateški opravdano iz više razloga. Uberova velika baza korisnika i stručnost u razvoju platformi, u kombinaciji s Waymovom naprednom tehnologijom autonomnih vozila, stvorili bi značajnu prednost u transportnoj industriji. Nastala firma dominirala bi i tradicionalnim prijevozom i uslugama autonomnih vozila, što bi je postavilo ispred konkurenata poput Lyfta i drugih firmi koje razvijaju autonomna vozila.

Združivanjem resursa mogli bi smanjiti troškove istraživanja i razvoja te ubrzati uvođenje autonomnih vozila na različita tržišta. Za Uber bi preuzimanje Waymove tehnologije značilo osiguranje budućnosti kojom će dominirati autonomna vozila, čime bi se riješile zabrinutosti ulagača oko dugoročne održivosti trenutnog poslovnog modela.

Šta bi moglo spriječiti ili zakomplicirati?

No, nekoliko faktora moglo bi zakomplicirati ili spriječiti potencijalno spajanje. Spajanje dvaju velikih igrača u transportnoj industriji vjerojatno bi naišlo na strogu provjeru regulatornih tijela. Uber i Waymo, kao dio Alphabeta, imaju različite korporativne kulture i operativne pristupe, što bi moglo dovesti do problema pri integraciji. Određivanje pravedne vrijednosti Waymoa moglo bi biti izazovno, s obzirom na njihovu naprednu tehnologiju, ali ograničenu komercijalnu primjenu. U ovom trenutku Uber vrijedi oko 140 milijardi dolara. Waymo bi možda radije ostao neovisan ili sarađivao s više platformi za prijevoz kako bi maksimalno proširio svoj doseg na tržištu.