JESTE LI ZNALI?

Šta ljeti dodatno zagrijava auto? Iznenađenje koje može biti opasno

Nije iznenađujuće da će vozilo parkirano na direktnoj sunčevoj svjetlosti povećati temperaturu, bez obzira na boju auta. Auto koji je tamniji sigurno će se brže zagrijati od svijetlog jer apsorbira više sunčeve svjetlosti, ali će se i auto svjetlije boje zagrijati, samo sporije, piše Febiac.

Stručnjaci su testirali ovu teoriju korištenjem UV svjetla za simulaciju evropskog ljetnog dana s vanjskom temperaturom od 25 stepeni celzijevih. Na automobilu bijele boje je temperatura porasla s 25 na 55 stepeni celzijevih u roku od 20 minuta. Na crnom automobilu temperatura je u isto vrijeme porasla do 70 stepeni. Nije mala razlika, zar ne?

Znači li to da se temperatura unutar automobila povećava na isti način ovisno o tome je li auto svijetle ili tamne boje? Srećom, odgovor je ne! U najekstremnijim i najrjeđim slučajevima može se izmjeriti razlika od pet stepeni u putničkom prostoru ovisno o boji karoserije. Međutim, temperatura u putničkom prostoru raste tako brzo da je utjecaj boje vozila od manjeg značaja.

Kako spriječiti pregrijavanje vozila?

Također, crni volan može se zagrijati i do iznad 70 stepeni celzijevih, što znači da postoji opasnost od opeklina kože ruku. Upravo se zbog toga preporučuje da, ako već ostavljate automobil na parkingu, koristite razne dodatke kako biste spriječili pregrijavanje vozila. Ako je moguće, parkirajte u hladu ili pokrijte prozore i unutrašnjost automobila kako biste izbjegli pretjeranu zagrijanost auta.

Zlatno pravilo: nikada ne ostavljajte dijete, stariju osobu ili životinju u parkiranom automobilu, pogotovo ne ako je parkiran na direktnoj sunčevoj svjetlosti!

Šta ako klima ne radi?

Vozite li se tokom visokih temperatura, znate koliko je važno u automobilu imati klima-uređaj koji dobro radi. U slučaju da klima ipak ne radi, vožnja može biti neugodna, pa čak i opasna.

Ovo su neki od mogućih razloga zašto klima uređaj u automobilu ne radi:

  • Nizak nivo rashladne tekućine
  • Kvar kompresora zbog problema s električnim sistemom, pregrijavanjem i drugim razlozima
  • Začepljen ili mehanički oštećen kondenzator
  • Neispravnost ventilatora koji odvodi toplinu iz kondenzatora
  • Smrzavanje isparivača. Ako se isparivač previše ohladi, može se smrznuti i blokirati protok zraka