Automobili s dizelskim motorima su najbrojniji na našim cestama, a oni proizvedeni nakon 2009. imaju ovaj znak na instrumentnoj ploči.
Iako su posljednjih nekoliko godina novi benzinski automobili prodavaniji od dizelskih, dizelaši su još uvijek mnogo traženiji kod unosa rabljenih iz EU te konstantno povećavaju svoju prednost u brojnosti na hrvatskim cestama.
Ako vozite dizelski automobil koji je proizveden nakon 2009. godine kada je uvedena norma Euro V i time su bitno postrožene ekološke norme ispusta dušikovih oksida i sitnih čestica čađe, u automobilu na instrumentnoj ploči vam može zasvijetliti simbol koji označava problem s filterom krutih čestica (DPF filter).
Znate li kako taj simbol izgleda i što trebate napraviti ako se upali ta lampica?
Do začepljenja filtera većinom dolazi zbog kratkih relacija vožnje, pogotovo zbog kreni-stani gradskog režima vožnje. Zbog toga je preporučljivo svima koji se s dizelskim automobilima voze većinom u gradskim uvjetima, da nakon određenog vremena najmanje 20-ak minuta propušu automobil na autocesti vožnjom brzinom 120 km/h.
I ako se lapica upalila, možete probati otići na autocestu i obilaznicu ispuhati filter. A ako to ne uspije, morat ćete u servis na čišćenje i regeneraciju DPF filtera. Čišćenje DPF filtera je mnogo jeftinije od cijene novog filtera, pa ako se može popraviti, svakako je to isplativija varijanta.