Rješenja

Šta se dešava sa hljebom koji se ne proda: Njemački supermarketi su našli rješenje

Pojedine pekare sarađuju s bankom hrane ili proizvode idući dan prodaju po povoljnijoj cijeni

Šta se događa s pekarskim proizvodima u trgovinama nakon kraja radnog vremena? Završe li u smeću ili su ipak predobri za otpad? Aldi, Lidl i Rewe u Njemačkoj rade prema određenoj shemi, navode tamošnji mediji.

Supermarketi i diskonti kao što su Aldi, Lidl, Rewe imaju široku ponudu pekarskih proizvoda, od kojih se pojedini proizvodi mogu dobiti iz automata.

Ali, ne završe svi proizvodi koji su izloženi na maloprodajnim policama u košaricama i kolicima kupaca do zatvaranja trgovine.

U pekarama se višak proizvoda obično reciklira. Pojedine pekare sarađuju s bankom hrane ili proizvode idući dan prodaju po povoljnijoj cijeni.

Drugi, kao što je Kaiser Biobäckerei iz Frankfurta, nude kupcima ostatke peciva u vrećici “Too good to go” za 3,50 eura u večernjim satima.

No, ne proizvodi se samo u pekarama svaki dan previše. Iz Aldija i Lidla su izvijestili kako uglavnom dobro vode prodaju pekarskih proizvoda.

Zaposlenici znaju tačno kada zadnji put moraju upaliti pećnice taj dan. Lidl, naprimjer, radi s takozvanom “baking shemom” u kojoj se zaposlenici prilagođavaju potražnji.

“Što se manje proizvoda kupi tokom dana, to se manje peče”, navode njemački mediji.

Trgovcima posebno pomaže sofisticirana tehnologija koja se može koristiti za izračunavanje očekivanih procesa.

Pekarski proizvodi koji se ne prodaju nakon zatvaranja trgovine – kupci dobivaju jeftinije sljedeći dan
No, očito, čak i u trgovinama – unatoč sofisticiranoj tehnologiji – puno kruha ostaje na policama pekarskog asortimana nakon zatvaranja trgovine.

Kupci zatim sljedeći dan dobivaju popuste do 30 posto na neprodane artikle. Prema pisanju medija, Aldi Süd, Aldi Nord, Norma, Lidl i Edeka rade prema ovoj shemi. Trgovci sarađuju i sa socijalnim ustanovama.

Prema podacima Njemačkog zavoda za statistiku, u maloprodaji nastaje sedam posto, odnosno 0,8 tona otpada od hrane.

Većina otpada od hrane (59 posto, odnosno 6,5 milijuna tona) nastaje u privatnim kućanstvima. Prema studiji WWF-a iz 2015. Nijemci – trgovci na malo, pekare i privatna kućanstva zajedno – bacili su ukupno 1,7 miliona tona pekarskih proizvoda.