savjet vozačima

Šta trebate znati ako dolijevate rashladnu tečnost u automobil

Da se ​​motor sa unutrašnjim sagorijevanjem ne bi pregrijao, potrebno ga je hladiti a to činimo tako što mu sipamo rashladnu tečnost.

Da se ​​motor sa unutrašnjim sagorijevanjem ne bi pregrijao, potrebno ga je hladiti – posebno ljeti i kada je pod velikim opterećenjem a to činimo, između ostalog, tako što mu sipamo rashladnu tečnost.

U rashladnom krugu, deset do petnaest litara tečnosti teče od bloka cilindra do samog radijatora. Ako sistem koji pokreće pumpa nije pravilno održavan i napunjen, to može dovesti do skupih oštećenja.

Kada treba dopuniti rashladnu tečnost?

U modernim automobilima – rijetko. Ali manja curenja ili oštećenja mogu dovesti do gubitka tečnosti tokom vremena.

Kako navodi ADAC, razlog za to bi mogao biti, na primjer, ugriz glodara koji može da ošteti crijeva. Ako su crijeva zategnuta, a nivo tečnosti nastavlja da opada, problem može biti u pumpi za vodu ili zaptivci glave cilindra.

Kada motor radi ili je zagrijan, ne bi trebalo da otvarate poklopac ekspanzionog rezervoara da biste provjerili ili dopunili tečnost.

Sistem je tada pod pritiskom i otvaranje poklopca može da dovede do ozbiljnih opekotina od vrele rashladne tečnosti.

Također, ako sipate hladnu rashladnu tečnost u vrući motor, u sistemu za hlađenje se mogu formirati pukotine.

Ako je motor još vruć, trebalo bi da vizuelno pregledate rezervoar rashladne tečnosti spolja.

Na rezervoaru koji je providan su nacrtane oznake "min" i "max". Kada je motor hladan, nivo tečnosti treba da bude između te dvije oznake.

Ako je nivo prenizak, provjerite da li sistem za hlađenje možda negdje curi. Ako dopunite tečnost i nakon kratkog vremena nivo ponovo opadne, ili ako ispod automobila otkrijete mrlje od tečnosti, trebalo bi što prije da odete u servis.

Prilikom vizuelne provjere obratite pažnju i na stanje tečnosti: ako je rashladna tečnost promijenila boju ili ako u njoj plutaju čestice, to ukazuje na koroziju.

Film ulja znači da je zaptivka glave neispravna.

Kako dopuniti rashladnu tečnost?

Kada je motor hladan, otvorite poklopac rezervoara za tečnost i dodajte tečnost dok nivo ne bude između oznaka "min" i "max".

Na tržištu postoji koncentrovan antifirz koji možete sami da miješate, kao i gotove razblažene mješavine koje već sadrže dovoljnu količinu vode.

Svaki proizvođač vozila navodi tačan odnos u uputstvu za upotrebu. To je jedini način da se obezbijedi optimalna zaštita od smrzavanja zimi i korozije.

Različite boje rashladne tečnosti se koriste za brzu orijentaciju i kako bi se osiguralo da se rashladne tečnosti različitih specifikacija ne pomiješaju slučajno.

Međutim, pri izboru pravog proizvoda nije odlučujuća boja, već identifikatori kao što su G11, G12+ ili G13.

Da biste to uradili, pročitajte uputstvo za automobil ili pogledajte ekspanzioni rezervoar: identifikator je utisnut ili odštampan na plastici.

Ako niste sigurni koja rashladna tečnost se koristi, bolje je da posjetite specijalizovani servis.

Izbjegavajte upotrebu vode jer su moguće naslage kamenca. Ako je apsolutno neophodno, koristite destilovanu vodu.

Rok trajanja rashladnih tečnosti nije neograničen. Obratite pažnju na preporuke proizvođača vašeg vozila.

U nekim automobilima se preporučuje mijenjanje rashladne tečnosti na svakih 50.000 kilometara, u drugim je do 200.000 kilometara, dok neki uopže ne preporučuju da se mijenja.