Tvornica automobila Sarajevo je na današnji dan prije 35 godina svoj asortiman obogatila modelom kojeg se i danas mnogi sa sjetom, ali i poštovanjem sjećaju.
Polovicom 1980-ih bivša Jugoslavija je imala snažnu industriju u kojoj se isticala proizvodnja automobila. Tako su se u to vrijeme, osim Zastavinih vozila, ovdje sklapali i brojni respektabilni modeli iz Opela, a o Citroenu i Renaultu da i ne govorimo.
Vogošća je pak bila centar proizvodnje Volkswagena u kojem se nakon modela poput NSU Prinza, VW Bube te Golfa prve generacije od juna 1985. godine proizvodio i Golf druge generacije.
Nema sumnje, Golf "dvica" je ostavio neizbrisiv trag, a mnogi će se složiti da upravo zbog tog modela i te tvornice Volkswagen i danas ima poseban status na Balkanu. Tvornica automobila Sarajevo osnovana je 1970. godine s Volkswagenovim udjelom od 49%.
Osim spomenutih modela ovdje se proizvodila i Jetta, a bila je to i jedina tvornica u Evropi koja je proizvodila VW Caddy. Rekordnu proizvodnju tvornica je ostvarila u suton tadašnje države, 1989. godine s 37.411 proizvedenih vozila. Tada je tvornica zapošljavala oko 3.500 radnika. Rat je zaustavio daljnju ekspanziju i uvođenje proizvodnje treće generacije Golfa pa je tvornica i zatvorena 1993. godine nakon svega nekoliko proizvedenih primjeraka Golfa 3.
O Golfu 2 opjevani su brojni hvalospjevi, no ono po čemu će ostati upamćen je njegova pouzdanost. Stoga i ne čudi što su ga mnogi željeli, a samo rijetki mogli priuštiti. Nimalo čudno, jer je za ovaj Golf trebalo raditi mjesecima, pa i godinama. I dok je najjeftinija peglica stajala 19 prosječnih plaća, Yugo 45 oko 30, za Golfa je trebalo izdvojiti čak 96 plaća. Jedini skuplji "domaći" proizvodi bili su oni iz IDA-e, Opel Kadett za 102 i Opel Omega za 387 plaća.
Pola ukupne proizvodnje Golfa odlazilo je na slovensko tržište, po 20 posto u Bosnu i Hercegovinu i Hrvatsku, a 10 posto proizvedenih Golfova prodavalo se u Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji, piše Index.hr.