novi BMW

Stiže mašina mišićavija nego ikad

Nadolazeći BMW M5 (2024) - pored limuzine, vraća se i kao karavan pod nazivom M5 Touring - nastavlja da se oslanja na svoj 4,4 l V8 biturbo, ali ga prvi put kombinuje sa električnim motorom. M5 Competition bi mogao imati 750 KS (552 kW) u tehničkom listu. Kako složenija tehnologija utiče na cijenu?

Sa promjenom modela serije 5, ne samo da je očekivano novo izdanje BMW-a M5 na programu za 2024. godinu, već i BMW M5 Touring prvi put od E61 - kako je M GmbH službeno potvrdio u junu 2023. godine. Ovo je ogromna senzacija, jer je BMW godinama koristio narativ da moćni karavani nisu vrijedni toga za brend i da su terenci dovoljna zamjena. Prvi domino koji se srušio zvao se M3 Touring. Dakle, sada slijedi viša klasa, koja je već uočena kao proto kralj. Može li sljedeći M5 održati cijenu od oko 127.600 eura (od jeseni 2022.) upitno je s obzirom na još složeniju tehnologiju. Karavan će naravno koštati i odgovarajuću doplatu.

U svom srcu, BMW M5 i BMW M5 Touring (2024) oslanjaju se na dobro poznati 4,4-litarski V8 biturbo, koji će biti opremljen električnim motorom kao dio promjene modela. Ovo može povećati performanse – tada vjerovatno u M5 Competition ili M5 CS – do 750 KS (552 kW). XM Label Red, koji je ozvaničio pogon u proljeće 2023., pruža ove specifične tehničke podatke. Međutim, moguće je i da će M5 biti malo slabiji i ostaviti ga na oko 650 KS (478 kW) - što je respektabilna udaljenost od top modela iz M GmbH. Ako M5 također dijeli baterijsku tehnologiju sa XM, sasvim električni domet od više od 80 km je zamisliv.

Kako bi osigurao da M5 ne izgubi svoje talente za dinamičnu vožnju zbog dodatne težine plug -in hibridne tehnologije, M GmbH bi trebao dalje razvijati šasiju i M xDrive pogon na sva četiri točka u skladu s tim. M5 F90 dokazuje koliko dobro funkcioniše varijabilni pogon na sva četiri točka od 2017: pritiskom na dugme, V8, koji trenutno proizvodi do 625 KS (460 kW), šalje 100 posto snage na zadnje točkove. Ako je potrebna maksimalna vuča, M5, opremljen aktivnim M diferencijalom, zabija se u asfalt sa sve četiri u različitim modovima pogona na sve točkove.