Ove sedmice u prodaji bi se trebala naći biografska knjiga Waltera Isaacsona o Elonu Musku. I prije početka prodaje u javnosti su se pojavili neki detalji iz knjige, a prilično zanimljivo poglavlje odnosi se na robotaksije i najjeftinije Teslino vozilo o kojem je Musk ranije govorio.
S obzirom na to da Tesla želi do 2030. godine isporučivati čak 20 miliona automobila godišnje, jasno je kako je kompaniji potrebno jedno cjenovno povoljnije vozilo koje će privući mase. No kako smo saznali zahvaljujući ulomcima iz Isaacsonove knjige, Musku takvo vozilo nije bilo prioritet, već se on želio fokusirati prvenstveno na Teslin robotaksi, što je i predstavio kolegama na sastanku krajem 2021. godine.
Takvo vozilo ne bi imalo volan, niti pedale za gas i kočnicu i njime bi u potpunosti upravljao računar. Muskove kolege uvjeravali su ga kako to i nije najbolja ideja jer mogu proći godine prije nego robotaksi dobije dozvolu regulatora te su smatrali kako bi bilo bolje da njihovo autonomno vozilo bude klasičan automobil sa svim kontrolama, a koji će imati i mogućnost autonomne vožnje. Takvu ideju Musk je odbio rekavši da ne želi dizajnirati neku vrstu “amfibijske žabe koja će samo djelomično izgledati kao automobil”.
Ipak, u septembru prošle godine Musk je ipak promijenio mišljenje oko jeftinijeg automobila, kada su ga direktori firme uvjerili kako je takvo “globalno vozilo” neophodno ako žele ispuniti ambiciozne ciljeve rasta. Musku su ponudili i neku vrstu kompromisa, a to je da oba automobila - i robotaksi i jeftinija Tesla budu napravljeni na istoj platformi sljedeće generacije te da bi se mogli proizvoditi na istim proizvodnim linijama.
Također, do konačne tačke preokreta došlo je nakon što su dizajneri Tesle Musku predstavili dizajn modela robotaksija i tog jeftinijeg automobila. Njihov futuristički dizajn, prema Isaacsonovoj knjizi, trebao bi se u potpunosti razlikovati od današnjih automobila, a inspiriran je Teslinim Cybertruckom. Izgled ovih automobila oduševio je Muska te je na kraju dao palac gore za oba modela.
Dakle, prema Muskovoj biografiji, sada nam je potvrđeno da Tesla zaista razvija još dva automobila. Jednu Teslu za mase koja će biti cjenovno najjeftiniji model koji bi trebao privući milione ljudi i čija bi cijena trebala iznositi oko 25 hiljada dolara, a drugi je robotaksi o kojem Musk mašta godinama. Takav bi robotaksi, ako zaista bude siguran i pouzdan, mogao Tesli otvoriti tržište vrijedno više milijardi dolara.
No dok znamo da su ta vozila u planu, nije poznato kada bi ih zaista mogli vidjeti na cestama, ali možemo pretpostaviti da to neće biti u bliskoj budućnosti.