Suzuki od 2025. godine u Evropi više neće prodavati mali Ignis, karavanski Swace i terenski Jimny.
Odustaje se i od sportske verzije Swifta.
Japanski proizvođač ovu je odluku donio kako bi se uskladio s novim, strožijim ograničenjima CO2 koje će Evropska unija nametnuti od iduće godine.
Smanjuju ponudu
U praksi, Suzuki smanjuje evropsku ponudu svojih benzinskih, blagih hibridnih i hibridnih modela kako bi izbjegao kazne za prekoračenje novih ograničenja emisija.
Nova prosječna vrijednost za şve prodane aute, koja će se primjenjivati od 2025., iznosi 93,6 g/100 km WLTP CO2, u poređenju s prijašnjih 95,0 g/km po NEDC-u.
S obzirom na to da se radi o dva vrlo različita standarda, nova prosječna vrijednost CO2 zapravo je mnogo manja od dosadašnje. Svi koji se ne budu pridržavali plaćat će velike kazne po autu, što znači i poskupljenje novih auta.
Suzuki želi kazne svesti na minimum ili ih potpuno izbjeći. To znači da neki popularni modeli koji su veći potrošači i CO2 zagađivači moraju nestati s tržišta.
Jimny, koji je već neko vrijeme sam dostupan samo kao vozilo bez stražnjih sjedala i to na samo rijetkim tržištima, sada definitivno odlazi.
Isto vrijedi i za Suzukijevu verziju karavanske Corolle, model Swace.
Ipak, mnogo više nego za Jimnyjem i Swaceom ćemo žaliti za malim Ignisom koji je uvjerljivo najprodavaniji model od ove trojke.
Minijaturni SUV
Minijaturni SUV je, doduše, već zašao u godine, no mislili smo da će potrajati još koju, prenosi Jutarnji list.
Od iduće godine ponudu Suzukija u Evropi će tako činiti samo Swift, S-Cross, Vitara i Across (Toyota RAV4 u plug-in hibridnoj izvedbi).
Svi pogoni ovih modela bit će elektrificirani bilo kao blagi hibrid, hibrid ili plug-in hibrid. Krajem 2025. CO2 emisije bi dodatno trebao smanjiti i prvi električni Suzuki.
Istodobno s najavom odlaska ova tri modela Suzuki je razočarao i ljubitelje sportskog Swifta jer je najavio da neće razvijati novi Swift Sport.
Ovaj model s relativno povoljnom cijenom i zabavnim voznim osobinama je posljednjih godina stvorio vlastiti tabor fanova i bio je prilično popularan.
Međutim, njegovih ranijih 140, a kasnije blago hibridiziranih 129 KS negativno utječu na prosječnu emisiju CO2 Suzukija.