Prema istraživanju konzultantske firme McKinsey & Co 29% vlasnika električnih automobila širom svijeta vjerojatno će se vratiti na automobil s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. Glavni razlog su poteškoće u punjenju – 35% kaže da infrastruktura za punjenje na javnim cestama još uvijek nije dovoljna za njihove potrebe, a 32% objašnjava da obrasci vožnje, odnosno planiranje putovanja prema mjestima gdje se mogu zaustaviti radi punjenja, imaju prevelik utjecaj na njihova putovanja. Osim toga, 21% kaže da razmišljanje o tome gdje napuniti vozilo stvara previše stresa za njih, a 24% kaže da nemaju gdje napuniti automobil kod kuće.
Iz ovog istraživanja moglo bi se zaključiti da je jedini problem za usvajanje električnog automobila infrastruktura za punjenje, a ne, primjerice, i cijene. No i tu postoji problem jer 34% ispitanika kaže da su troškovi posjedovanja električnog automobila vrlo visoki. Drugim riječima, u jednačinu nije uključena samo cijena javnih naknada, već i kupovna cijena automobila. Studija konzultantske firme McKinsey&Co temelji na istraživanju provedenom u različitim zemljama. Istraživanje je provedeno u Australiji, Sjedinjenim Državama, Brazilu, Kini, Njemačkoj, Norveškoj, Francuskoj, Italiji i Japanu. I logično, postotak vlasnika električnih automobila koji bi se vratili na automobil s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem uvelike varira od zemlje do zemlje.
Tako u Australiji (49%) i Sjedinjenim Državama (46%) velika većina ispitanika koji posjeduju električni automobil vjerojatno više neće kupiti električni automobil. Međutim, taj postotak pada na 18% u Francuskoj, 15% u Italiji i samo 13% u Japanu. Prosjek u Evropi bio bi samo 19%. Najveći postoci javljaju se u velikim zemljama, s golemim, rijetko naseljenim područjima gdje je infrastruktura za punjenje nedovoljna za putovanje na velike udaljenosti, kao što je slučaj u Australiji.