Istraživanje

Sve je veća popularnost beskontaktnih metoda plaćanja. MasterIndex BiH: Četvrtina ispitanika želi plaćati mobilnim novčanikom

Za 70 posto MasterIndex ispitanika mobilna plaćanja jednostavnija od tradicionalnih metoda plaćanja

Da su beskontaktna plaćanja sve popularnija metoda plaćanja govore i ovogodišnji podaci MasterIndex istraživanja, godišnjeg ispitivanja navika korisnika kartica koje provodi kompanija Mastercard.

U okviru ovogodišnjeg istraživanja, čak 70 posto ispitanika istaklo je kako su beskontaktne metode plaćanja brže i jednostavnije u odnosu na neke druge platne metode, dok je 41 posto ispitanika na prvo mjesto liste karakteristika stavilo sigurnost.

Govoreći o mjestima na kojima se koriste beskontaktna plaćanja, najveći broj ispitanika istakao je supermarkete i prodavnice (51%), dok 39 posto ispitanika beskontaktno plaća na benzinskim pumpama. Ostale lokacije na kojima se plaća beskontaktno su prodavnice odjeće, obuće i nakita (30%), drogerije i parfimerije (20%), lokalne prodavnice namirnica (19%), apoteke/ljekarne i privatne zdravstvene ustanove (19%) te restorani i kafići (14%).

Beskontaktna plaćanja su, osim putem fizičkih platnih kartica, moguća i u okviru mobilnih novčanika, što je opcija za čije je korištenje zainteresiran svaki četvrti ispitanik MasterIndex studije. Da su mobilni telefoni atraktivna opcija za različite platne metode, potvrđuju i rezultati po kojima bi 28 posto ispitanika željelo da prenosi sredstva sa jedne na drugu karticu putem broja telefona ili e-maila primaoca, dok bi 29 posto njih željelo da obavlja transakcije kao direktne prijenose u okviru mobilnih aplikacija.

"Veća zainteresovanost korisnika za beskontaktne metode plaćanja nas veoma raduje budući da one predstavljaju temelj za mobilne novčanike i slične inovativne, savremene metode plaćanja. Kako bismo podstakli korisnike da isprobaju mobilna plaćanja, pokrećemo novu tržišnu kampanju u okviru koje će svi koji obave 5 ili više plaćanja svojim mobilnim novčanicima ostvariti povrat novca od 5 KM i tako do 3 puta u toku trajanja kampanje.

Vjerujemo da je to još jedna dobra prilika da podstaknemo i edukujemo ljude u pogledu praktičnosti, brzine i prije svega sigurnosti mobilnih plaćanja, i željela bih da se zahvalim svim partnerima koji zajedno sa nama, rade na daljoj modernizaciji platnog tržišta Bosne i Hercegovine“, izjavila je Jelena Ristić, direktorica kompanije Mastercard za tržišta Srbije, BiH i Crne Gore.

Manji iznosi se mogu beskontaktno platiti bez ukucavanja PIN koda – u slučaju Mastercard kartica, taj limit je 60 KM, a 30 posto MasterIndex ispitanika se osjeća komforno sa time. Značajan je broj onih (23%) koji bi željeli da plaćaju iznose do 90 KM bez ukucavanja PIN koda, a četvrtina ispitanika bi se osjećala komforno i sa iznosima višim od 90 KM.

MasterIndex pokazuje da je 56 posto ispitanika zainteresirano za biometrijsku identifikaciju, u odnosu na 52 posto onih koji su zainteresirani za identifikaciju pomoću PIN koda. Biometrijska autentifikacija skeniranjem otiska prsta prihvatljiva je za 32 posto ispitanika, dok je autentifikacija skeniranjem lica prihvatljiva za 24 posto ispitanika.

Kako bi ohrabrila razvoj navika bezgotovinskog plaćanja, kompanija Mastercard za korisnike u Bosni i Hercegovini priprema dodatne pogodnosti i posebne programe u sklopu cashback kampanje tokom novembra/studenog i decembra/prosinca ove godine. Korisnici tokom ovog perioda nakon svake pete kupovine svojim mobilnim novčanikom kod domaćih trgovaca na bilo koji iznos ostvaruju pravo na povrat novca u iznosu od 5 KM.

Tokom novembra i decembra 2023. godine jedan korisnik može ostvariti maksimalno 3 povrata novca po kartici. Da bi učestvovao u programu u kojem može ostvariti povrat novca, korisnik u svom mobitelu treba imati instaliranu aplikaciju mobilnog novčanika u koju je dodao svoju platnu karticu i jednostavnim prislanjanjem mobitela uz terminal obaviti plaćanje.