Na tržištu rezervnih dijelova i pribora za automobile postoji ogroman broj sumnjivih ponuda. Mnogi dodaci koji se nude često ne rade najbolje, a jedini koji ima koristi od njih je njihov prodavač/proizvođač. Također, kod većine novih automobila ćete naći ogromnu ponudu dodatne opreme i paketa opreme koji su prepuni stvari koje prosječnom vozaču uopće ne trebaju. Jesu li dodaci za automobile doista samo način zarade od kupaca i ljubitelja automobila? Ne, među njima ima stvarno korisnih stvari, a prije svega to su aluminijski naplatci.
Aluminijski naplatci pružaju mnoge prednosti, uključujući i tehničke. Prvenstveno, prednost je njihova manja masa u usporedbi s čeličnim točkovima. Neopružena masa su svi oni dijelovi koji nisu oslonjeni na nosive elemente ovjesa. U te dijelove spadaju točkovi, kočnice, zglobovi, poluosovine, dijelovi ovjesa i sve ostalo što se nalazi ispod opruga ili ili drugog tipa ovjesa (najčešće zračni). Dizajneri automobila uvijek nastoje smanjiti neopruženu masu, jer što je ona manja, veća je upravljivost, stabilnost i udobnost automobila. Osim toga, smanjenjem neopružene mase može se poboljšati i potrošnja goriva.
Što je manja neopružena masa, to će se manje vibracija prenijeti na karoseriju automobila i veća će biti udobnost u kabini. Osim toga, vrlo je važan omjer opružene i neopružene mase: što su točkovi, pogoni, kočnice, glavčine i drugi dijelovi teži, to će točak imati veću inerciju na neravnim cestama, što će dovesti do smanjenja stabilnosti i upravljivosti automobila. Smanjenje neopružene mase čini automobil još sigurnijim.
Budući da značajan dio neopružene mase čine naplatci točka, poželjno je njihovu težinu smanjiti što je više moguće. Najpopularniji i najlakši način za to je odabrati kvalitetne i lagane aluminijske točkove. Osim što poboljšavaju vozna svojstva automobila mogu značajno smanjiti potrošnju goriva. Naime, što je točak teži, to je više energije potrebno za njegovo okretanje. Ipak, odabirom točkova (i gume) većih dimenzija (šire i većeg promjera, s "više cola") ta će se prednost poništiti, pa je stoga s gledišta potrošnje goriva uvijek preporučljivo odabrati naplatak manjih dimenzija.
Još jedna značajna prednost aluminijskih naplataka je materijal od kojeg su izrađeni. Lake legure nisu toliko osjetljive na koroziju kao čelik, što znači da ovakvi kotači imaju dulji vijek trajanja. Osim toga, kotači od lake legure pružaju elastičnu deformaciju. To im omogućuje da apsorbiraju dio energije u slučaju sudara, čime se čuvaju elementi ovjesa. Također, preciznost izrade lijevanih točkova mnogo je veća od čeličnih točkova, što je posebno vidljivo kod promjera većeg od 18 cola. Čelični lijevani naplatak ove veličine nemoguće je učiniti savršenim, ali kvalitetan aluminijski naplatak je savršen. A preciznost proizvodnje naplataka vrlo je važna i za upravljanje automobilom i za očuvanje životnog vijeka ovjesa.
I na kraju, ne treba zaboraviti da aluminijski naplatci obično imaju mnogo učinkovitiju ventilaciju. Čelični naplatci uglavnom jače pokrivaju kočione mehanizme, pogotovo s ukrasnim poklopcem, što povećava rizik za pregrijavanje kočnica više nego kod aluminijskih točkova.
Nepotrebno je reći da su čelični točkovi dosadni i uglavnom ružni. Doduše uz neke ukrasne poklopce mogu izgledati prihvatljivo, no oni povećavaju neopruženu masu i negativno utječu na hlađenje kočionih mehanizama. Alu naplatci uglavnom izgledaju mnogo bolje. Dodatna prednost je da aluminijski kotači mogu mnogo duže zadržati svoj lijep izgled. Čelični točkovi prilično brzo hrđaju, posebno kada se koriste zimi, kada se ceste tretiraju soli. Aluminijski točkovi zadržavaju svoj izgled mnogo duže i ne zahtijevaju periodično bojanje.
Visokokvalitetni aluminijski naplatci nisu samo lijepi, već su i učinkoviti s tehničkog gledišta. Njihova ugradnja doista može donijeti stvarne prednosti, koje će se očitovati u upravljivosti i udobnosti te u izgledu vanjštine automobila. A ako želite potrošiti dodatan novac na nešto zaista korisno za svoj automobil, onda su aluminijski naplatci vrlo smislen izbor.