ZAOBIĆI U ŠIROKOM LUKU

Sve popularnija opcija za brojne vozače: Jesu li polovne gume pametna kupovina?

Iako nerijetko predstavljaju veliki rizik, vozači ih kupuju silom prilika jer na taj način pokušavaju uštedjeti veliki iznos

Polovne gume su posljednjih godina sve popularnija opcija za brojne vozače. Iako nerijetko predstavljaju veliki rizik, vozači ih kupuju silom prilika jer na taj način pokušavaju uštedjeti veliki iznos.

No jedno je jasno, polovne gume ne mogu biti kao nove.

Iako privlače diskontnim cijenama, polovne gume u pravilu treba zaobilaziti u širokom luku.

To je dio automobila koji je u direktnom kontaktu s podlogom i izravno utječe na sposobnost vozača da zakoči, skrene ili ubrza.

Ako ste već odlučili kupiti polovne gume, kupujte ih isključivo od provjerenog prodavca, najbolje poznanika, kod kojih znate kako i koliko su se koristile. Dakle, ako vaš komšija ili poznanik želi zamijeniti svoje gume novima, a stare su malo ili minimalno potrošene, to je dobra prilika za kupovinu.

Prodavače na oglasima koji prodaju polovne gume na veliko najbolje je zaobići jer ih niko ne kontroliše, a gume se dobavljaju iz raznoraznih izvora s upitnom historijom.

Dodatan razlog je i činjenica da kupac zapravo nikada ne može znati kako su se gume koristile, u kojim uvjetima i jesu li uopće skladištene ili su stajale negdje na otpadu te imaju li neka prikrivena oštećenja…

Gume mogu biti stare samo tri godine, ali ako su puno vožene ili loše skladištene, one će biti znatno lošije od primjerice guma koje su stare sedam godina i dobro su skladištene i pažene. Iako svi proizvođači guma priznaju reklamaciju do pet godina na fabričke greške, loše održavanja vlasnika guma se nažalost ne ubraja u tu garanciju.

Kako prepoznati lošu polovnu gumu?

  • Staru gumu lako je prepoznati po njenoj ispucanosti. Takvi mali otvori veoma štete svojstvima gume. No brojni prodavači takvu ispucanost sakrivaju crnilima za gume. Ako vidite gumu koja je time namazana, prvo ju operite da se skine crnilo.
  • Iako sama DOT oznaka (podatak o datumu proizvodnje) pokazuje koliko je guma nova, treba uzeti u obzir da ona nije sveto pismo. Naime, starost gume ne utječe na njena svojstva ako je ista dobro skladištena. Tako novija guma često može biti lošija od starije ako se loše brinulo o njoj.
  • Ako je guma u nekom trenutku bila probušena, a nemarni vlasnik se vozio na njoj, to je itekako vidljivo po unutrašnjosti gume. U samoj gumi vidjet će se lagano runjenje i mrvice, a linije kojima je ista prošarana iznutra, imat će tragove od felgi.