Velika međunarodna studija sugerira da je od pandemije do danas došlo do naglog porasta onoga što se naziva "problematičnim" korištenjem društvenih mreža među mladima, prenosi BBC.
Istraživači evropskog ogranka Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) došli su do tog zaključka nakon anketiranja gotovo 280.000 djece u dobi od 11, 13 i 15 godina u 44 zemlje.
Studija o zdravstvenom ponašanju djece školske dobi pokazala je da je u prosjeku 11 posto ispitanika koristilo društvene mreže na problematičan način 2022. godine, u usporedbi sa sedam posto iz 2018. godine.
Autori izvještaja kažu da rezultati "izazivaju zabrinutost zbog utjecaja digitalne tehnologije na mentalno zdravlje i dobrobit evropske mladeži".
Problematično korištenje najčešće je među 13-godišnjacima, vrhunac je u ranoj fazi adolescencije i vjerojatnije je da će ga prijaviti djevojčice nego dječaci, rekla je međunarodna koordinatorica studije, doktorica Jo Inchley sa Univerziteta u Glasgowu.
Rekla je da je istraživanje također otkrilo koliko vremena mladi provode na internetu.
U cijeloj studiji otkrili smo da nešto više od trećine adolescenata izjavljuje da su u stalnom online kontaktu s prijateljima i drugima. To znači da su gotovo cijeli dan povezani, dodala je.
No, izvještaj ne zaključuje da je vrijeme provedeno na internetu uvijek štetno. Tinejdžeri koji su učestali korisnici društvenih mreža izvijestili su o jačoj vršnjačkoj podršci i društvenim vezama.
Za "problematičnu" manjinu utvrđeno je da je korištenje društvenih mreža povezano sa simptomima nalik ovisnosti, a koji uključuju zanemarivanje drugih aktivnosti u korist provođenja vremena na društvenim mrežama, ulaženje u rasprave i laganje o tome koliko vremena provode na internetu te nemogućnost uspostave samokontrole.
Studija također naglašava zabrinutost oko udjela tinejdžera za koje se smatra da su u opasnosti od "problematičnog igranja videoigara", što se više odnosi na dječake nego na djevojčice.
Doktor Hans Kluge, regionalni direktor WHO-a za Evropu, rekao je da rezultati jasno pokazuju da društvene mreže mogu imati i pozitivne i negativne posljedice za mlade.
Rekao je da je potrebno više edukacije o digitalnoj pismenosti kako bi se pomoglo mladima da razviju zdrav pristup internetu.
Jasno je da trebamo trenutnu i trajnu akciju kako bismo pomogli adolescentima da izbjegnu štetnu uporabu društvenih medija, za koju se pokazalo da dovodi do depresije, maltretiranja, tjeskobe i lošeg akademskog uspjeha, rekao je.