Nedavno je američka agencija Federal Aviation Administration (FAA) zatražila od SpaceX-a istragu gubitka njihove letjelice Starship tokom lansiranja 16. januara iz teksaškog pogona Starbase.
Ostaci broda Starship 7 su pali u Atlantik blizu otoka Turks i Caicos, a krhotine su navodno pronađene na kopnu.
Tokom tog događaja FAA je aktivirala zaštitno područje odgovora na krhotine i nakratko usporila avione izvan tog područja na koje su padali ostaci svemirske letjelice ili zaustavila avione na njihovoj polaznoj tački. Nekoliko je aviona zatražilo preusmjeravanje zbog niske razine goriva dok su se nalazili izvan pogođenih područja.
Taj incident naglašava rezultate nove studije Airspace closures due to reentering space objects, objavljene u časopisu Scientific Reports. Istraživanje ističe kako rizik raste zbog povećanja broja ponovnih ulazaka otpada u atmosferu i letova zračnih prijevoznika.
Procjenjuje se kako svake godine postoji 26 posto šanse za nekontrolirani ponovni ulazak svemirskog otpada u prometne zračne prostore kao što su sjeveroistočne Sjedinjene Države ili sjeverna Evropa.
Nacionalne vlasti bi mogle odlučiti preventivno zatvoriti zračni prostor tokom tih događaja, što su neke već i učinile. No, to ima ekonomske i sigurnosne posljedice. Rizik bi mogao biti ublažen ako bi za sve misije bili obvezni ponovni ulasci u okean. Međutim, više od 2.300 tijela raketa već je u orbiti i na kraju će ponovno ući na nekontroliran način, piše Space.