ODGOVORNA PROIZVODNJA

Svi električni automobili u Evropi od 2027. godine moraju imati ‘pasoš za baterije’

prodaja električnih automobila

Od februara 2027. godine, sva nova električna vozila na tržištima Evropske unije morat će imati vlastite ‘baterijske pasoše‘ koje dokazuju porijeklo sirovina koje sadrže, koliko se sadržaja reciklira i njihov ugljični otisak tokom životnog ciklusa, uključujući proizvodnju i transport.

Riječ je o novom načinu dokumentiranja ‘životnog ciklusa‘ svake baterije u automobilima, od porijekla do konačnog recikliranja svih komponenti.

Na taj se način Evropa želi osigurati da se proizvodnja električnih vozila provodi odgovorno jer je poznato da materijali za baterije (litij, nikal, kobalti drugi ključni metali) već godinama dolaze iz rudnika u siromašnim zemljama s kritično ugroženim ljudskim pravima pri eksploataciji kao i o nepoznatim ugljičnim otiskom samog procesa vađenja.

Koje podatke sadrži pasoš za baterije?

  • Jedinstveni identifikacijski broj za praćenje i ažuriranje informacija o bateriji
  • Osnovne informacije o vrsti baterije i statistika o performansama i trajnosti
  • Intenzitet ugljika u proizvodnim procesima
  • Porijeklo korištenih materijala i da li je korišten obnovljivi materijal
  • Sastav baterije, uključujući sirovine i opasne hemikalije
  • Pojedinosti o operacijama i mogućnostima popravka, prenamjene i rastavljanja
  • Procesi obrade i recikliranja kojima bi baterije mogle biti podvrgnute na kraju svog životnog vijeka

Volvo predstavio prvi pasoš za baterije

Volvo je početkom sedmice lansirao prvi pasoš za bateriju električnog automobila koja bilježi porijeklo sirovina, komponenti, recikliranog sadržaja i ugljičnog otiska za svoj SUV model EX90, koji će uskoro početi s proizvodnjom, navodi Reuters.

Pasoš je razvio Volvo (koji je u vlasništvu kineskog Geelyja), u partnerstvu s britanskim startupom Circulor, a za razvoj je trebalo više od pet godina.

Vanessa Butani iz Volva je rekla da uvođenje pasoša gotovo tri godine prije stupanja na snagu propisa ‘transparentno poslovanje s kupcima jer je cilj švedske marke proizvoditi samo potpuno električne automobile do 2030. godine‘.

‘Za nas je jako važno da budemo pionir i lider. Svi vlasnici Volva moći će pristupiti pojednostavljenoj verziji pasoša pomoću QR koda na unutrašnjoj strani vozačkih vrata.

Pasoš će se postupno uvoditi u sva Volvova električna vozila, rekla je Butani.